آفتاب

نشست قریب الوقوع اعراب در دوحه/ استقبال گرم قطر از سعودی ها

نشست قریب الوقوع اعراب در دوحه/ استقبال گرم قطر از سعودی ها

ایسنا نوشت:

 روزنامه الحیاة به نقل از یک منبع خلیج فارس اعلام کرد که وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سه‌شنبه آتی در دوحه گردهم می‌آیند.

 به نوشته این روزنامه فرامنطقه‌ای،این منبع آگاه اعلام کرد که در پی توافق اخیر سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس وزیران خارجه عضو این شورا سه‌شنبه آتی در دوحه نشست برگزار می‌کنند.

عبدالهر العیفان، سفیر عربستان در قطر اعلام کرد: نشست کشورهای شورای همکاری در ریاض و دستاوردهای آن از منافع مشترک میان این کشورها حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: برگزاری این نشست‌ها به تحکیم روابط اقتصادی مشترک میان عربستان و قطر منجر خواهد شد و طرفین از این طریق سرمایه‌گذاری مشترکی در آینده خواهند داشت.

العیفان ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای مثبت نشست ریاض و حمایت‌های پادشاه عربستان افزود: برگزاری این نشست‌ها به پیوند و ارتباط بیشتر ملت‌های کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد انجامید.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور کشورهای حوزه خلیج فارس در این نشست در خصوص بازگشت خود به دوحه افزود: زمانی که وارد قطر شدیم با استقبال گرم و دوستانه مقامات قطری روبه‌رو شدیم.

وی در خصوص نشستی که در ریاض برگزار شد، افزود: فضای مثبت و دوستانه ویژگی بارز این نشست بود و حکایت از عمق روابط میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دارد.

سفیر عربستان تصریح کرد: مشارکت کشورهای حوزه خلیج فارس دستاوردهای خوبی را محقق خواهد ساخت و سران و همچنین مردم این کشورها همواره خواهان تحکیم همکاری‌هایی که خواسته‌های همگان را محقق کند، هستند.

از سوی دیگر، جابر مبارک الحمد الصباح، نخست وزیر کویت تاکید کرد که ضمانت اصلی تحکیم روابط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در گرو وحدت مواضع این شورا در قبال چالش‌های منطقه‌ای خطرناک است.

نخست وزیر کویت تصریح کرد: منافع مشترک میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، عاملی است که آن‌ها را برای همکاری و نشست‌های بیشتر تشویق می‌کند.

نخست وزیر کویت از مجموعه اقدامات اخیر کویت و تلاش‌های وی به منظور ایجاد راه حل‌هایی برای پرونده‌های مورد اختلاف میان کشورها تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: امیر کویت همواره با تمام قوا به فکر حفظ امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس در مقابل خطرات و صدمه‌های احتمالی است.

49261

کد N588196

وبگردی