آفتاب
نماینده جیرفت:

50درصد از دیپلماسی هسته‌ای به دیپلماسی اقتصادی اختصاص یابد

50درصد از دیپلماسی هسته‌ای به دیپلماسی اقتصادی اختصاص یابد

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات و بیان اینکه استکبار قابل اطمینان نیست به رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد: 50 درصد از دیپلماسی هسته‌ای را به امر دیپلماسی اقتصادی اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، فرج الله عارفی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته بسیج گفت که بسیج مظهر رشادت،‌ ایثار،‌علم، نوآوری ،‌ابتکار و نظم و مایه اقتدار و عظمت ملت است.

تا زمانی که فرهنگ بسیج در جبهه‌ها بود اراده ملت ما بر اراده ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی تفوق داشت، ضرورت دارد فرهنگ بسیج در توسعه اقتصادی کشور مورد توجه مسوولین قرار بگیرد.

او ادامه داد : اگر از این ظرفیت عظیم ملی استفاده شود همچون دفاع مقدس توفیق فوق العاده ای در همه امور کشور خواهیم داشت.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از نطق خود گفت: فتنه بزرگترین ضربه را به حرکت رو به رشد نظام وارد کرد و دشمنان این ملت را که به واسطه رادمردی و اعتماد به نفس مردان و زنان ایران مجبور به عقب نشینی شده بودند مجددا امیدوار کرد، آنچه که امروز به عنوان تحریم هوشمندانه روا می‌شود نتیجه همان حرکت فتنه گران است، فتنه همه نیروهای انقلاب در همه جناح ها را مورد هجمه قرار داد. هر کس به فتنه و فتنه گر نظر عنایت داشته باشد خیانت کار است و ملت بزرگ ایران هرگز خیانت فتنه گران را فراموش نخواهد کرد.

او خطاب به رئیس جمهور و ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده گفت:‌ آمریکا و استکبار جهانی غیرقابل اعتماد است؛ آقای رئیس جمهور اگر می‌خواهید دشمن در مقابل ما زانو بزند باید بر توانمندی‌های داخلی تکیه کنید؛ پیشنهاد می کنم 50 درصد از دیپلماسی هسته‌ای را به امر دیپلماسی اقتصادی قرار دهید، چون اگر کشور در وضعیت خوب اقتصادی باشد قطعا دشمن عقب نشینی می‌کند.

عارفی افزود: آقای رئیس جمهور شما وعده های در انتخابات دارید از جمله اینکه مشکل گرانی حل می‌شود و در یکصد روز مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود، مردم وقتی پیش ما می‌آیند می‌گویند به رئیس جمهور بگویید مشکل ما بیکاری فرزندانمان است، اگر به سرعت وارد نشوید بحران بیکاری آسیب جدی خواهد زد.

نماینده مردم جیرفت با اشاره به وضعیت حوزه انتخابیه خود نیز گفت:‌ جنوب کرمان گنج ایران است اما از این گنج استفاده نمی شود، این منطقه می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا کند، اما کرمان استان پهناوری است که توانایی مدیریت این منابع عظیم را ندارد، تقاضای ما این است که هر چه سریعتر مدیریت جنوب کرمان مستقل شود، زیرساخت های اداری آماده استان شدن است، انتظار مردم از شما این است که تدبیر را عملا در منطقه شان ببینند.

او با اشاره به نامه 163 نماینده به رئیس جمهور برای حمایت از کشاورزان جنوب کرمان گفت: متاسفانه هیچ اقدامی از طرف شما جهت کاهش آلام آنان صورت نگرفت.

عارفی درپایان خواستار انتقال آب از جبال بارز ، توجه صدا وسیما به فرهنگ جنوب کرمان و ارتقا تقسیمات کشوری شد.

انتهای پیام

کد N588028

وبگردی