آفتاب

نخستین استاندار غیرمسلمان جاکارتای اندونزی سوگند یاد می‌کند

نخستین استاندار غیرمسلمان جاکارتای اندونزی سوگند یاد می‌کند

نخستین استاندار غیرمسلمان جاکارتا، پایتخت اندونزی امروز (چهارشنبه) و با وجود تظاهرات گسترده از سوی افراطیون مذهبی سوگند یاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری اندونزی قرار است در مراسم ایراد سوگند بامسوکی تجاهاجا پورناما، استاندار جاکارتا شرکت کند.

این مرد از زمان کناره‌گیری ویدودو به عنوان استاندار جاکارتا برای به دست گرفتن سمت ریاست‌جمهوری، به عنوان استاندار موقت پایتخت اندونزی فعالیت کرد.

مراسم ایراد سوگند وی در حالی صورت می‌گیرد که صدها تن از تندروهای مذهبی علیه انتصاب پورناما به عنوان استاندار اندونزی دست به راهپیمایی اعتراضی زده‌اند چراکه مخالف انتصاب یک مسیحی برای این سمت هستند.

این مرد علاوه بر آنکه یک مسیحی است از اقلیت چینی نیز است که در گذشته کنترل بخش تجارت و اقتصاد اندونزی را برعهده داشتند.

صدها مامور پلیس در سراسر پایتخت اندونزی مستقر شده‌اند تا از وقوع خشونتی که احتمال می‌رود در پی این راهپیمایی اعتراضی به وقوع بپیوندد، جلوگیری کنند.

مراسم ایراد سوگند استاندار جاکارتا که قرار بود چند روز قبل برگزار شود، به تعویق افتاد چراکه به حکم رئیس‌جمهوری برای انتخاب پورناما نیاز داشت.

اندونزی با جمعیتی 240 میلیونی در یک دهه گذشته شاهد حملاتی علیه مسیحیان، شیعیان و اعضای فرقه احمدیه بوده است.

ویدودو که ماه گذشته میلادی سمت رئیس‌جمهوری را در اندونزی به دست گرفت، قول داده تا از تمامی اقلیت‌های مذهبی در کشور حمایت کند.

انتهای پیام

کد N587959

وبگردی