آفتاب
در تذکرات شفاهی مطرح شد:

کامران: بودجه بنیه دفاعی کشور اختصاص نیافته است

کامران: بودجه بنیه دفاعی کشور اختصاص نیافته است

نماینده مردم اصفهان گفت: در قانون بودجه مقرر کردیم 7 هزار و 500 میلیارد تومان برای بنیه دفاعی کشور اختصاص بیابد امادر شرایطی که تنها 4 ماه از سال مانده این رقم اختصاص نیافته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در نوبت عصر، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در تذکر شفاهی گفت: دستمزد سال 94 کارگران برای یک خانواده با دو فرزند از سوی بانک مرکزی 2.5 میلیون تومان تعیین شده است که باید مشخص شود این رقم چگونه عملیاتی می‌شود و باید این رقم عملی شود.

وی گفت: سئوال از وزیر آموزش و پرورش مدتهاست که در نوبت است اما هیئت رئیسه آن را مطرح نمی‌کند حق ما درباره ضایع شده است.

وی گفت: گزارش تحقیق و تفحص از پالایشگاهها در نوبت صحن است اما قرائت نشده، ما برای این تحقیق و تفحص از مجلس پول نگرفته‌ایم و همه کارهای آن را خودمان انجام داده ایم.

هیات رئیسه ترتیبی اتخاذ کند تا گزارش این تحقیق و تفحص هر چه زودتر در صحن علنی قرائت شود.

همچنین حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس در تذکر شفاهی گفت: همچنان حقوق بازنشستگان فولاد و ذوب آهن با تاخیر پرداخت می شود.

وی گفت: ما در قانون بودجه مقرر کردیم که 7 هزار و 500 میلیارد تومان برای بنیه دفاعی هزینه شود. فقط 4 ماه از سال مانده ولی این رقم اختصاص نیافته است در حالی که نیروهای مسلح ما با وضعیت خاصی اداره می شوند که باید به این مسئله توجه شود.

کامران همچنین با اشاره به احکام برنامه پنجم درباره بسیج گفت: احکام برنامه پنجم درباره بسیج اجرا نمی‌شود، برخی دستگاهها زیر سبیلی رد می‌کنند و می‌گویند ما خصوصی شده ایم اما وقتی قوانین اجرا نشود احکام برنامه پنجم هم روی زمین می ماند.

 

کد N586840

وبگردی