آفتاب

گفت‌و‌گوی وزیران امور خارجه روسیه و آلمان درباره مذاکرات هسته‌ای

گفت‌و‌گوی وزیران امور خارجه روسیه و آلمان درباره مذاکرات هسته‌ای

وزیران امور خارجه روسیه و آلمان ضمن دیدار با یکدیگر درباره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت‌و‌گو می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی لاوروف و فرانک‌ والتر اشتاین‌مایر، وزیران امور خارجه روسیه و آلمان قرار است روز سه‌شنبه ضمن دیدار با یکدیگر در مسکو درباره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت‌و‌گو کنند.

مذاکره‌کنندگان ایران و قدرت‌های جهانی هم‌اکنون به منظور برگزاری دهمین دور مذاکرات هسته‌ای به وین پایتخت اتریش سفر کرده‌اند. انتظار می‌رود این دور از مذاکرات به حصول یک توافق جامع منجر شود.

یک منبع دیپلماتیک در گفت‌وگو با ایتارتاس گفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جامعه بین‌الملل باید به مکانیزمی دست یابند که بتواند ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین کند.

دیپلمات‌های غربی معتقدند که یکی از راه‌های رسیدن به این هدف حصول توافقی میان تهران و مسکو است که منجر به انتقال مواد هسته‌ای ایران به روسیه شود.

این منبع دیپلمات افزود: برای توافق بر سر انتقال مواد هسته‌ای ایران به روسیه و پردازش آن به منظور تولید سوخت هسته‌ای مورد نیاز راکتور بوشهر باید طرف‌های مذاکره‌کننده بر سر تمام پارامترهای این توافق به اتفاق نظر برسند.

او تصریح کرد که چنین توافقی میان تهران و مسکو می‌تواند بخشی از توافقی باشد که به جامعه بین‌الملل در خصوص ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران اطمینان دهد.

انتهای پیام

کد N586729

وبگردی