آفتاب

نگرانی ناتو از تقویت نظامی روسیه در مرز اوکراین/ موگرینی به مسکو می‌رود

نگرانی ناتو از تقویت نظامی روسیه در مرز اوکراین/ موگرینی به مسکو می‌رود

دبیرکل ائتلاف ناتو با اعلام اینکه نیروهای نظامی روسی در حال تقویت خود در داخل اوکراین و مرزهای اوکراین و روسیه هستند از مسکو خواست تا نیروهای خود را عقب بکشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، استولتنبرگ، فرمانده ائتلاف ناتو در این باره اظهار کرد: اطلاعات ناتو و سایر منابع خبری به این اشاره می‌کند که نیروهای نظامی روسی در اوکراین در حال افزایش و تقویت هستند اما ما شاهد افزایش نیروها در قسمت روسی مرزهای مشترک اوکراین در روسیه نیز هستیم.

استولتنبرگ که برای دیدار با وزرای دفاع کشورهای اتحادیه اروپا به بروکسل سفرکرده در ادامه به خبرنگاران گفت: افزایش نیروهای نظامی در این مناطق مساله‌ای بسیار جدی است و ما از روسیه می‌خواهیم تا نیروهایش عقب بکشد و به یک توافق صلح آمیز متعهد شود.

در همین حال به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، فردریکو موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد، قصد دارد برای گفت‌وگو با مقامات روسیه به مسکو سفر کند.

او در این باره متذکر شد،‌تعدادی از وزرای کشورهای اروپایی از او خواسته‌اند تا به روسیه سفرکند.

موگرینی در خواست برخی وزرای کشورهای اروپایی را تلاشی جهت آغاز گفت وگو با روسیه دانست؛ گفت‌وگوهایی که هرگز متوقف نشده‌اند.

رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در ادامه درباره این سفر گفت: محتوای این سفر باید به خوبی برنامه‌ریزی شود. این مساله مهمی است که در جریان این سفر گام‌های مهمی در جهت ثبات و حل و فصل مساله اوکراین برداشته شود.

با این حال موگرینی زمان دقیق سفر خود را اعلام نکرد. اما انتظار می‌رود که او طی هفته‌های آتی به روسیه سفر کند.

انتهای پیام

کد N586678

وبگردی