آفتاب
نماینده گروه اهل الحق عراق در پاسخ به مهر:

حمایت از داعش علت اصرار آمریکا برای حضور نظامی در عراق است/خوشحالیم در فهرست دوستان امارات نیستیم

حمایت از داعش علت اصرار آمریکا برای حضور نظامی در عراق است/خوشحالیم در فهرست دوستان امارات نیستیم

نماینده عصائب اهل الحق در ایران با بیان اینکه اقدام امارات در تروریستی خواندن عصائب اهل الحق ارزشی ندارد، دلیل اصرار واشنگتن برای حضور بیشتر نظامیان آمریکایی در عراق تضمین عدم شکست داعش و ادامه فعالیتهای آن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست نماینده گروه مقاومت عصائب‌ اهل الحق از گروه‌های مقاومت عراقی صبح امروز با حضور نمایندگان رسانه‌های خبری برگزار شد.

"حجت‌الاسلام شیخ جابر رجبی" نماینده و مسئول رسانه‌ای این گروه مقاومت در ابتدای این مراسم ابتدا بر روی قدرت گیری این گروه مقاومت عراقی تاکید و اعلام کرد: گروه مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق امروز تبدیل شده است به یکی از بزرگترین گروههای مقاومت در منطقه به طوری که هم دوستان و هم دشمنان بر آن تاکید دارند و ما افتخار می کنیم به اینکه با تکیه بر قدرت خودمان و قدرت الهی توانستیم کاری کنیم که صهیونیستها و لژهای فراماسونری از زیر زمینهای خود بیرون بیایند.

وی افزود: بر اساس شواهدی که ما هم اکنون در دست داریم، جریانی که امروز ما در عراق شاهد آن هستیم یک جریان از پیش تعیین شده است و از چندین سال گذشته جزئیات آن چیده شده اند.لژهای فراماسونری در فرانسه  و انگلیس چون جغرافیای عراق، سوریه، ایران و خاورمیانه را جغرافیای موعود می دانستند از سالها پیش برای آن نقشه کشیده اند.

 وی در ادامه به نزدیکی ملت عراق و ایران و تاثیر گذاری این دو در منطقه تاکید کرد.

رجبی با طرح این سؤال که با حضور اشخاصی همچون "شهید سید محمد باقر صدر" و "آیت الله خویی" این جنگ اگر صورت نمی گرفت چه اتفاقی می افتاد گفت که جنگ هشت ساله، توطئه و بازی بود که آمریکا با اهداف بسیاری از جمله بدبین کردن مردم دو کشور عراق و ایران به یکدیگر ایجاد شد.

رجبی با اشاره به نقش تاثیر گذار ایران و عراق در منطقه گفت: لشکر کشی آمریکا به عراق برای نفت نبود چرا که اگر آمریکا با صدام وارد معامله می شد می توانست به راحتی نفت به دست بیاورد، بلکه دلیل اصلی این لشگر کشی ظهور موج نوپای بیداری بود که در عراق به وجو آمده بود و منجر به سقوط صدام و قدرت گرفتن شیعه می شد.

وی افزود: ریشه های این اتفاقات به قبل از سقوط صدام باز می گردد، آمریکا برای رفتن به عراق نیامده بود، اما دید که منافعش در عراق تامین نشد، رفت و دید که اگر عراق و این جغرافیا نا امن باشد کل منطقه نا امن خواهد شد.

 رجبی افزود: آنچه هم اکنون در سوریه در جریان است محصول اتفاقات الانبار و عراق است، وقتی که آمریکاییها وارد عراق شدند با خود تسلیحات پیشرفته از جمله بازوکا، کروز و بالستیک آوردند.

وی تاکید کرد. در نتیجه آنچه امروز در عراق و سوریه در جریان است یک فرایند است نه یک حادثه.

نماینده عصائب اهل الحق در ادامه گفت: ما داعش را حتی در حد یک اسم هم نمی دانیم و می دانیم که جغرافیای استراتژیک دشمن به عراق ختم نمی شود و برنامه گسترده ای را برای ضربه زدن به این جغرافیا و تحقق اهداف خود در نظر دارد و برنامه های دشمن به همین جا ختم نمی شود، اما باید بگویم که ما هم برنامه ها را به همین جا ختم نمی کنیم و همچون گذشته عمل نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون برنامه ما مبتنی بر استراتژی ضربه دومی بوده است، یعنی ضربه زدند و ما هم پاسخ گفتیم، اما از این پس استراتژی ما از این پس تبدیل به استراتژی ضربه اولی (چک استراتژی)خواهد شد و دشمن بداند که غافلگیر خواهد شد.

رجبی در ادامه به دست کم گرفته شدن گروههای مقاومت توسط آمریکا اشاره و تصریح کرد: ما سورپرایزهایی را برای دشمن داریم که دشمن تصورش را هم نمی کند.

وی در توضیح فیلم مستندی در خصوص آزادی جرف الصخر که در این نشست منتشر شد، اعلام کرد که گروه تروریستی داعش پس از عملیاتهای متعدد جسدهای اعضای به هلاکت رسیده را درون کانالهای آب و چاهها مخفی می کند که هزینه های صرف شده اش برملا نشود.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص علت حضور عصائب اهل الحق در همه مناطق عراق از جمله مناطق سنی نشین گفت: ما بدون دعوت جایی نرفتیم و اگر در جایی حضور داشتیم بنا به دعوت مردم آنجا بود.

رجبی تاکید کرد که ارتش متشکل از نیروهای سنی و شیعه در کنار یکدیگر می جنگند و عصائب حتی برخی از نیروهای مردمی اهل سنت را برای مقابله با داعش تحت آموزش قرار داد و ما اگر می گوییم شبه نظامی عصائب منظورمان شبه نظامی شیعه صرف نیست، بلکه سنیها هم شامل آن هستند.

وی در پاسخ به ادعای پژاک درباره آزادسازی برخی مناطق عراق گفت: پژاک مانند یک لاشخور در موضوع داعش عمل کرد چنانکه این گروه اگر قدرت داشت مخازن سلاح خود را به داعش نمی‌داد،در هر صورت  ما دشمن واحدی داریم، اما در مورد موصل باید ببینید که داعش از کدام راهها می تواند به موصل برسد، موصل را داعش سرنگون نکرد بلکه خیانت خیانتکاران بود که موجب سرنگونی این شهر شد.

نماینده عصائب اهل الحق در ادامه بر همکاری نیروهای پیشمرگه تاکید و تصریح کرد که نیروهای پیشمرگه در حال حاضر در حال دفاع از خاک و سرزمین خود در عراق هستند.

وی در پاسخ به سؤالی در پاسخ به نقش "سردار قاسم سلیمانی" در پیروزیهای اخیر نیروهای ارتش و مردمی عراق علیه داعش گفت در واقع باید بگویم مشورتهایی که سردار سلیمانی به نیروهای عراقی ارائه می کند، نقش بسیار سازنده مؤثری به ویژه در زمینه اتحاد گروههای عراقی در مقابله با داعش دارد و نقش وی بیشتر یک نقش مشورتی بود.

وی با توجه به حمایت ایران از عراق در مبارزه با تروریسم اظهار داشت : ایران کاری کرد که مردم غزه در غزه علیه اسرائیل جنگیدند و همین نقش را نیز در عراق ایفا کرد، ایران باعث شد که فرزندان عراق از عراق دفاع کنند.

  رجبی همچنین به حمایت دیگر اقشار ایرانی از عراقیها در مواجهه با داعش از جمله جمعیت هلال احمر و گروههای پزشکی ایران که به صورت خود جوش به عراق اعزام شدند اشاره و تصریح کرد: بدنه مردم عراق نیز فرقی میان خود و مردم ایران نمی بینند.

  وی در ادامه بر موضع ثابت ایران در تحولات عراق و سوریه در طول زمان تاکید کرد.

رجبی در پاسخ به سؤالی درخصوص وضعیت کلی عراق و میزان پیروزیهای مقاومت علیه داعش گفت: داعش تاکنون استراتژی بزن در رو را دنبال می کرد، برای نمونه آنها هیچ گاه در جاده سامراء به بغداد حضور نداشتند بلکه عملیاتی در آنجا انجام دادند و آن محیط را  ناامن کردند و سپس گریختند.

وی افزود: ما داعش را به همان جایی که خودمان می خواهیم بدون آنکه خودش بفهمد هدایت می کنیم، در واقع عملیات ما هدایت شده بود و است.

رجبی تاکید کرد: مقاومت به دنبال آن نیست که داعش را صرفا از عراق بیرون کند بلکه به دنبال آن است که عراق را به گورستان داعش تبدیل کند، ما می توانستیم طی یک عملیات هوایی در روزهای اول داعش را از عراق بیرون کنیم اما نخواستیم این اتفاق بیفتد، اگر داعش از عراق بیرون برود برای مثال به لبنان خواهد رفت و آیا لبنان با عراق برای ما فرقی دارد؟

رجبی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر درخصوص درج نام عصائب اهل الحق در فهرست گروههای به اصطلاح تروریستی امارات که اخیرا از سوی این رژیم منتشر شد گفت: امارات نقشی در منطقه ندارد و حتی نقش اقتصادی خود را نیز از دست داده است، البته باید بگویم که برای ما جای خوشحالی است که در فهرست دوستان امارات نیستیم .

وی همچنین تاکید کرد که فعالیت گروههای مقاومت تحت نظر ارتش، به درخواست دولت و رای پارلمان صورت می گیرد و اگر این گروهها تروریستی باشند پس ارتش عراق نیز باید در زمره گروههای تروریستی قرار گیرد.

رجبی افزود: ما به امارات می گوییم که بی آبرویی خود را بیشتر نکند و امارات با این کار خود خواست در بازی یارگیری آل سعود، آمریکا، قطر و ترکیه مشارکت کند و ما هم البته این اقدام امارات را در استراتژی ضرب اولی خود لحاظ می کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درخصوص فرماندهی مشترک عملیاتهای گروههای مسلح عراقی علیه داعش گفت: وقتی پیروزیها پیش می آید که فرماندهی منسجم و واحد باشد، در عملیاتها بر حسب توان گروههای مسلح همه مشارکت می کنند و گروههای مقاومت نیز همچون تیپهای مختلف یک ارتش عمل می کنند و تا کنون تناقضی میان گروههای مقاومت پیش نیامده است.

رجبی در ادامه این نشست که در خبرگزاری فارس برگزار شد، درباره حضور عصائب اهل الحق در سوریه اظهار داشت: ما پیش از حزب الله وارد سوریه شدیم  هدف ما این بود که داعش را در همانجا زمینگیر کنیم.

وی افزود: در سوریه عصائب نقش کمربند امنیتی دمشق و عتبات مقدسه را برعهده داشت و در عرض چند روز بیش از 300 شهید را برای حمایت از زینبیه در برابر حمله دشمن تقدیم کرد.

وی گفت: تروریستهای داعش در اردوگاه یرموک در نزدیکی زینبیه تمثالی از یزید ساخته بودند تا آن را در حرم حضرت زینب قرار دهند، اینجا مسئله ای که مطرح است، تفکر یزیدی است که باید با آن مقابله کرد.

نماینده عصائب اهل الحق در ایران افزود: ما 18 عملیات در زینیبه انجام دادیم و پس از آن در کنار برادران حزب الله در دمشق جنگیدیم.

وی تاکید کرد: جنگ سوریه جنگ میان شیعه و سنی نیست، مگر چند نفر از ارتشیهای سوریه شیعه هستند؟ در واقع جنگ سوریه میان انسانیت و توحش است و در واقع دشمن قصد داشت سوریه را پایتخت توحش کند.

رجبی افزود: ما از شخص آقای بشار اسد در سوریه حمایت می کنیم با آنکه به طور طبیعی ایشان هم اشتباهاتی داشتند، اما طی یک روند دموکراتیک و با رای مردم روی کار بود.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تجهیزات داعش گفت: با توجه به اسناد و فیلمهایی که در این زمینه وجود دارد تسیحات داعش از زمانهای خیلی قبل تر تدارک دیده شده و در کارخانه های تسلیحاتی تولید شده بود اما مسئله ای که اینجا اهمیت دارد این است که ما باید از انتقال تسلیحات، ادوات و قدرت از سوی غرب و آمریکا به داعش جلوگیری کنیم.

رجبی در ادامه با اشاره به وجود اخباری درخصوص انتشار خبر مشکوک هلاکت یا زخمی شدن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در عملیاتهای اخیر خاطر نشان کرد: طبق برآوردهای شخصی من، بغدادی اصلا در عراق حضور ندارد و این اجرای استراتژی امتحان بود که اگر داعش در حال از دست دادن سازماندهی خود بود شخص جدیدی را جایگزین کند.

 وی با اشاره به حملات نمایشی ائتلاف علیه داعش گفت: این ائتلاف در واقع یک ائتلاف نمایشی است و در واقع هدف از آن حمایت از داعش است، ما در آمرلی شاهد آن بودیم که جنگنده های ائتلاف چندین بار مواضع ما را به اشتباه مورد هدف قرار دادند، آن هم درست در زمانی که ادعا دارند موشکهایشان بسیار دقیق عمل می کنند و ریز ترین اهداف را مورد هدف قرا می دهند.

 رجبی در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص دلایل اصرار آمریکا به حضور مجدد نظامیان آمریکایی در داخل مرزهای عراق گفت: آمریکا در واقع در پی آن است که با حضور خود از داعش مراقبت کند و بدانید که تضمین نابود نشدن داعش در عراق حضور آمریکا است،  برخی گروههای مقاومت گفتند که اگر آمریکا وارد عمل شود ما می رویم اما عصائب اهل الحق اعلام کرد که اگر آمریکا وارد عراق شود تسلیحات خود را به سوی نظامیان آمریکایی و داعشیها هدف خواهد گرفت، چرا که حضور آمریکا در عراق هم به همان معنای حضور داعش در این کشور و به مثابه اشغالگری است و حضور آمریکا در خاک عراق تضمینی برای پیروزی داعش است.

به گفته وی، آمریکا به دنبال خاک سوخته در عراق است چون از اینکه عراق در آینده به ایران تبدیل شود می ترسد.

وی افزود: داعش با انتشار تصاویر سر بریدن افراد دست بسته و اقداماتی از این دست به دنبال ایجاد توهم قدرت است و رسانه ها نباید به این مسئله دامن بزنند.

رجبی در پایان به مسئله راهپیمایی بزرگ زائران اربعین حسینی اشاره و  تصریح کرد: گروههای مقاومت در عراق با کمک ایران امنیت را در ایام اربعین تامین می کند.

کد N586676

وبگردی