آفتاب

مقررات جديد دولت آذربايجان جهت اقامت اتباع خارجی

مقررات جديد دولت آذربايجان جهت اقامت اتباع خارجی

مسئول امور كنسولی سفارت جمهوری اسلامی ايران در باكو خب راز تغییر مقررات دولت آذربايجان جهت اقامت اتباع خارجی داد و گفت: كليه اتباع خارجی كه عازم اين كشور می باشند بايد ظرف مدت حداكثر 10 روز از تاريخ ورود نسبت به اقامت خود اقدام نمايند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام سرويس دولتی مهاجرت جمهوری آذربايجان كليه اتباع خارجی كه عازم اين كشور می باشند بايد ظرف مدت حداكثر 10 روز از تاريخ ورود نسبت به اقامت خود اقدام نمايند.

محسن مولايي مسئول امور كنسولي سفارت جمهوري اسلامي ايران در باكو ضمن اظهار اين مطلب، بر لزوم رعايت مقررات مذكور از سوي هموطناني كه عازم اين كشور مي باشند تاكيد نموده و گفت: در صورت عدم انجام اين اقدام در مهلت تعيين شده مرتكبين را مشمول پرداخت جرايم نقدي نسبتاً سنگين خواهد نمود.

وی افزود: قبلا مهلت مذكور 3 روز تعيين گرديده بود و اتباع خارجي عازم اين كشور چنانچه نسبت به ثبت اقامت و نشاني خود نزد مراجع ذيربط ظرف مدت 3 روز از تاريخ ورود اقدام نمي كردند مشمول پرداخت جريمه مي گرديدند و اين امر مشكلاتي را براي اتباع خارجي از جمله هموطنان ايجاد مي نمود. از اينرو به هموطناني كه قصد اقامت بيش از 10 روز در جمهوري آذربايجان را دارند توصيه مي شود در همان چند روز ابتداي ورود، با مراجعه به يكي از دفاتر خدمات اداري دولتي موسوم به ،، آسان خدمت ،، در نزديكي محل اقامت خود نسبت به ثبت مشخصات و نشاني خود و تكميل فرم مربوطه اقدام و رسيد دريافتي را تا زمان خروج از آذربايجان محفوظ دارند.

وی همچين با اشاره به آمار نسبتاً بالاي محكومين مواد مخدر در زندانهاي آذربايجان و مقررات سختگيرانه اين كشور در اين رابطه گفت: همانگونه كه مكررا بر اين موضوع تاكيد شده است مجددا يادآور مي شود كه بر اساس مقررات اين كشور حمل داروهاي ويژه ترياك اعتياد مانند متادون و غيره نيز حتي با وجود نسخه پزشك محكوميت حبس را به دنبال دارد و در حال حاضر تعدادي از هموطنان صرفاً به اين دليل در زندانهاي آذربايجان محبوس مي باشند.

کد N586658

وبگردی