آفتاب

تذکرات کتبی مجلسی‌ها به دولتی‌ها

تذکرات کتبی مجلسی‌ها به دولتی‌ها

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس امروز توسط ضرغام صادقی عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این تذکرات به شرح زیر است:

**نیاز آذری نماینده بابل به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم پرداخت خسارت به تولیدکنندگان مرغ در مازندران به دلیل عدم نظارت بر تنظیم بازار و همچنین لزوم توقف روند سابق که موجب ورشکستگی صنعت طیور در مازندران خواهد شد.

**تامینی لیچایی نماینده رشت به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: توضیح علت عدم افزایش حقوق و مزایای پرستاران در کادرهای درمانی.

**خجسته نماینده همدان به رییس جمهور: تسریع در استخدام اعضای هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و به وزیر آموزش و پرورش تسریع در تبدیل وضعیت مدرسان دانشگاه فرهنگیان به اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان.

**نگهبان سلامی نماینده خواف به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم ارائه توضیح و همچنین انتشار تکذیبیه وی از سوی روزنامه اعتماد راجع به انتشار خبری مبنی بر جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر فرهنگ.

**کاتب نماینده گرمسار به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم خرید شیر تولیدی دامداران به قیمت مصوب هیات دولت و همچنین خرید گوشت مرغ از مرغداران با قیمت تضمینی جهت جلوگیری از ضرر و زیان.

**منوچهری نماینده پاوه به وزیر جهاد کشاورزی: توضیح علت عدم دفاع از حق و حقوق مردم در رابطه با منابع طبیعی که منجر به واگذاری ده‌ها هکتار زمین در محدوده شهرها به افراد سودجو شده است.

**بیرانوند نماینده بروجرد به وزیر نیرو: لزوم احداث سد بلور و ذخیره آب شرب کشاورزی در بروجرد. همچنین به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی: لزوم رسیدگی به وضعیت کارگران اخراجی کارخانه نساجی بروجرد.

**موسوی اصل نماینده گرمی به وزیر نیرو: لزوم تکمیل طرح‌های آبرسانی در حوزه انتخابیه.

**طبیب زاده نوری نماینده تهران به وزیر جهاد کشاورزی: توضیح علت واردات واکسن دام و طیور و همچنین واردات مرکبات علی رغم خودکفایی این دو صنعت در کشور.

**مشهدی عباسی نماینده دماوند و فیروزکوه به وزیر جهاد کشاورزی: عدم مدیریت صحیح در تنظیم بازار مرغ و عدم حمایت از تولیدکنندگان.

**اکبریان نماینده کرج، خان‌محمدی نماینده ابهر، طاهری نماینده اقلید، قاضی پور نماینده ارومیه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: توضیح علت عدم واگذاری اختیارات به دفاتر خدمات الکترونیکی پیشخوان دولت.

**فیاضی نماینده نور و محمودآباد به وزیر راه و شهرسازی: نیمه کاره ماندن محور چمستان به آمل و کندی کار پروژه.

**بزرگواری نماینده کهکیلویه به وزیر آموزش و پرورش: نارضایتی فرهنگیان از خدمات بیمه طلایی.

**الیاس طاهری نماینده اقلید به وزیر راه و شهرسازی: توجه جدی به انجام و تکمیل راه‌آهن یزد، اقلید یاسوج که همچنان نیمه کاره می باشد.

**قاضی پور و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر کشور: جلوگیری از تضعیف بیشتر شوراهای اسلامی روستاها از طریق بخشنامه‌ها، به وزیر اقتصاد و دارایی: علت عدم صدور دستور دریافت 3 هزار و 485 هزار میلیارد تومان حق انتفاع از معادن گل‌گهر.

**طبیب‌زاده نوری نماینده تهران به وزیر صنعت، معدن و تجارت: چرا در توانایی عملی صنعتگران کشور به تولید توربین مجوز واردات توربین دسته دوم را صادر می کنند. همچنین به وزیر ورزش و جوانان: علت اینکه قایقرانان ورزشکار فاقد ابزار حفاظت فردی می‌باشند که حوادث منجر به فوت در کشور رخ می‌دهد چست؟

**تامینی لیچایی نماینده رشت به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: عدم توجه به کاهش کیفیت محصولات خریداری شده توسط سازمان انتقال خون کشور.

**بزرگواری نماینده کهکیلویه به وزیر جهاد کشاورزی: تبعات نبود مراکز دامپزشکی در برخی شهرستان‌ها و بخش‌های استان.

**تعدادی از نمایندگان مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ضرورت ساماندهی سایت ‌های فاقد مجوز در کشور.

**احمد سجادی نماینده سرخس به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی: علت بی توجهی به درمان و عدم تامین پزشک برای تامین اجتماعی سرخس. همچنین به وزیر آموزش و پرورش: علت به کارگیری مدیران سیاسی و بازنشسته در آموزش و پرورش چیست؟

**زاهدی نماینده کرمان و راور به وزیر نیرو: پس از 16 سال فقط 25 درصد پروژه فاضلاب شهر کرمان اجرا شده و اتمام این پروژه ظرف 3 سال آینده ضرورت دارد.

**مددی نماینده میانه به وزیر صنعت، معدن و تجارت: عدم نظارت بر سرمایه‌های ملی که باعث به وجود آمدن مافیای قدرت و ثروت و سوءاستفاده از آن‌ها به خصوص در معادن سنگ‌های ایران شده است.

**داود محمدی نماینده قزوین به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی: ضرورت ارائه خدمات لازم به کارگران بازنشسته تامین اجتماعی به ویژه خدمات بیمه تکمیلی توسط شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ توسط سازمان تامین اجتماعی.

**سید باقر حسینی نماینده زابل به وزیر کشور: تبعیض آشکار در گشایش بازارچه‌های موقت مرزی کشور و ضرورت جلوگیری از اجحاف در حق مردم سیستان.

انتهای پیام

کد N586585

وبگردی