آفتاب
علوی‌بروجردی:

افراط‌گرایان در بین مردم جایگاهی ندارند

افراط‌گرایان در بین مردم جایگاهی ندارند

یک استاد درس خارج حوزه معتقد است که مردم با دولت همراهی می‌کنند و تندروها و افراط گرایان در بین مردم جایگاهی ندارند.

یک استاد درس خارج حوزه معتقد است که مردم با دولت همراهی می‌کنند و تندروها و افراط گرایان در بین مردم جایگاهی ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات، با مهم‌دانستن مشاورت دولت و وزارت کشور اظهار کرد: فردی باید در این جایگاه انتخاب شود که در دل حوزه باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه‌های علمیه افراد معمم زیاد هستند ولی ممکن است شناختی با حوزه نداشته باشند، بنابراین شخصیتی در این جایگاه موثر واقع می‌شود که از دل حوزه باشد و تفکرات، شخصیت‌ها و حیثیت‌های حوزه را بشناسد.

این استاد درس خارج حوزه در عین حال انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین نمازی به عنوان مشاور وزیر کشور در امور روحانیت را انتخابی بجا و شایسته ذکر کرد و افزود: متاسفانه در دولت گذشته تعامل سازنده بین دولت و حوزه ایجاد نشده بود.

وی با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی در جایگاه شایسته‌ای قرار دارد، اظهار کرد: نظام، هویت شیعه است و مقام معظم رهبری هم عمود خیمه نظام هستند.

وی به تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی در جایگاه ممتازی قرار دارد و باید با تدبیر، این نظام را حفظ و مشکلات را برطرف کرد.

این استاد درس خارج حوزه علمای دین را افرادی دلسوز و اهل فکر دانست و با اشاره به وجود علمای بزرگ در شهرهای مختلف کشور، بر لزوم بهره‌مندی از نظرات و پیشنهادات آنها تاکید کرد.

علوی بروجردی تدبیر را اساس موفقیت در کارها ذکر کرد و نظارت بر کار استانداران و مسئولان اجرایی استان‌های کشور را امری مهم دانست.

وی جلب سرمایه‌های خیرین و ثروتمندان برای رونق بخشی به فضای تولید و اشتغال‌آفرینی را یکی از کارهای مهم استانداران ذکر کرد و افزود: اگر برای جوانان اشتغالزایی شود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه فروکش می‌کند.

این استاد حوزه بر لزوم حمایت از افرادی که مولد شغل هستند، تاکید کرد و گفت: خوشبختانه اعضای کابینه دولت کنونی برنامه‌ریزی خوبی دارند و شخصیت‌های کارکرده و باتجربه‌ای هستند، آقای روحانی هم برای انجام کارها از دیگران مشورت می‌گیرد.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت نیز در این دیدار، آشنایی علمای برجسته و حوزویان با مسائل روز را نقطه قوت حوزه‌های علمیه و علما بیان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی، گزارشی از فعالیت چند ماهه دفتر امور مشاورت وزیر کشور در امور روحانیت ارائه کرد و تعامل دو سویه با مراجع عظام تقلید، علمای بلاد، حوزه‌های علمیه و روحانیت را هدف اصلی وزارت کشور از راه‌اندازی این دفتر ذکر کرد.

وی گفت: هر ماه با ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان‌های کشور ارتباط برقرار و از نقطه نظرات و پیشنهادات آنها استفاده می‌شود.

مشاور وزیر کشور پیگیری مسائل مربوط به استان‌های کشور را یکی از برنامه‌های خود ذکر کرد و افزود: هر دو هفته به یکی از استان‌های کشور سفر می‌کنیم و مشکلات و مسائل مرتبط با ائمه جمعه و جماعات و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

نمازی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات استان‌ها توسط استانداران برطرف می‌شود، همراهی و همکاری استانداران برای حل مشکلات مربوط به روحانیت را قابل تقدیر دانست.

وی گفت: وزیر کشور هم رایزنی و برنامه‌های خوبی برای حل مشکلات حوزه‌های علمیه و روحانیت دارد.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت تاکید کرد: با توجه به توصیه‌هایی که مراجع عظام تقلید و علمای برجسته دارند، تلاش می‌شود به عنوان نماینده حوزه در وزارت کشور حضور داشته باشم و پیام حوزه‌های علمیه که همان پیام دین است را به وزارت کشور منتقل کنم.

نمازی در پایان از آیت‌الله بروجردی به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته حوزوی یاد کرد و اشراف وی به مسائل روز را مورد تحسین قرار داد.

به گفته وی آشنایی علمای برجسته و حوزویان با مسائل و مشکلات روز، نقطه قوت حوزه‌های علمیه و علمای دین است.

انتهای پیام

کد N586539

وبگردی