آفتاب
سجادی در نشست خبری:

امیدواریم ناطق فعالیت های سیاسی اش را بیشتر کند/ مشکلی برای اتئلاف نخواهیم داشت

امیدواریم ناطق فعالیت های سیاسی اش را بیشتر کند/ مشکلی برای اتئلاف نخواهیم داشت

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری ابراز امیدواری کرد که ناطق‌نوری فعالیت سیاسی خود را بیشتر کند و او را از افراد اصلی و از سابقون انقلاب دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان در نشست خبری که صبح امروز سه‌شنبه برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری و تاکیدات ایشان بر قابلیت‌های معنوی و توانمندی‌های علمی و قدرت و عزم راسخ نیروهای مسلح به عنوان یک قدرت بازدارنده، اظهار کرد: دنیای امروز تشنه پیام آزادی‌بخش اسلام است ولی بدخواهان جهانی تلاش دارند که این ندا به گوش جهانیان نرسد.

وی افزود: بدخواهان جهانی با ترفندهایی مثل ساختن گروه‌های جعلی به نام اسلام مثل داعش سعی دارند اسلام را در اذهان جهانی خشن جلوه دهند و از نفوذ اسلام واقعی جلوگیری کنند.

سجادی گفت: هفته گذشته هیات رییسه جبهه پیروان ملاقات بسیار خوبی با حضرت آیت‌الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تهران انجام داد و در این ملاقات آقای باهنر رییس جبهه، آقای حبیبی رییس تشکیلات، آقای بادامچیان، آقای کریمی اصفهانی، شخص بنده و برخی دیگر از اعضای هیات رییسه حضور داشتند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه در مورد مواضع جبهه پایداری تحلیلی انجام شد یا خیر؟ گفت: موضوع این جلسه پایداری نبود.

سجادی افزود: آیت‌الله یزدی ابراز امیدواری کردند که اصولگرایان به وحدت بیشتری برسند و توفیق خدمت به مردم را هرچه بیشتر داشته باشند.

سخنگوی جبهه پیروان تأکید کرد: این ملاقات در راستای هماهنگی جبهه پیروان با جامعتین بود و از این رو ادامه خواهد داشت و ما در این جلسه بحثی درباره جبهه پایداری نداشتیم؛ ارتباط ما با جامعتین یک ارتباط ارگانیک و سنتی است.

وی آیت‌الله مهدوی‌کنی را نمونه یک فقیه و روحانی مبارز برشمرد و گفت ما در زمان حیاتشان بارها با ایشان دیدار داشتیم چرا که جامعتین را از گروه‌های مرجع برای متدینین می‌دانیم که تبعیت از آنها برای اصولگرایان ضروری است.

سجادی در ادامه ضمن تبریک انتصاب سرافراز به عنوان رئیس جدید صدا و سیما و آرزوی توفیق برای اجرای مفاد حکم مقام معظم رهبری به وی پیشنهاد کرد که صدا و سیما میز احزاب را به منظور تعمیق تحزب در کشور ایجاد کند.

این فعال اصولگرا در ادامه به دو طرح امر به معروف و نهی از منکر و موضوع قانون احزاب در مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: قانون امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند کشور را از لحاظ معنوی و اخلاقی و ترویج سبک زندگی اسلامی بیمه کند و از سوی دیگر امیدواریم قانون احزاب نقایص قانون قبلی را به منظور تعمیق تحزب رفع کند.

وی درباره موضع جبهه پیروان در خصوص حزب لاریجانی تصریح کرد: اگر چند حزب قوی در کشور داشته باشیم به نفع مردم‌سالاری دینی و اهداف سیاسی کشور است اما در این زمینه اطلاع ندارم چرا که این موضوع در جلسه شورای مرکزی جبهه پیروان مطرح نشد و ما هم از آقای لاریجانی نشنیدیم که تشکیل این حزب را اعلام کند اما اگر جنین موضوعی باشد در کمیته سیاسی بررسی می‌شود.

سجادی در ادامه ابراز امیدواری کرد که آقای ناطق‌نوری فعالیت سیاسی خود را بیشتر کند و او را از افراد اصلی و از سابقون انقلاب دانست.

سخنگوی جبهه پیروان درباره برنامه جبهه پیروان برای تشکیل باشگاه احزاب به جای خانه احزاب یادآور شد: ما در گردهمایی وزارت کشور نظرمان را درباره تشکیل باشگاه احزاب به جای خانه احزاب اعلام کردیم چرا که خانه احزاب قبلی کاملاً منتفی است و از لحاظ زمانی و کارکردی نمی‌تواند احیاء شود چرا که مسئول این خانه از احزاب غیرفعال است.

وی در عین حال تأکید کرد: باشگاه احزاب باید به منظور حل مشکلات صنفی احزاب فعال شود و عملکرد جناحی نداشته باشد.

سجادی درباره دعوت از هاشمی، روحانی و ناطق به جلسه جامعه روحانیت گفت: این آقایان عضو جامعه روحانیت هستند و از آنها به منظور حضور در جلسات دعوت شده است. در جامعه روحانیت فضا به گونه‌ای است که کسی برای دبیرکلی اظهار تمایل نمی‌کند.

سخنگوی جبهه پیروان درباره انتخابات و برنامه اصولگرایان در این زمینه اظهار داشت: با توجه به برگزاری انتخابات در اسفند سال 94، جبهه پیروان ورود به انتخابات را زودهنگام می‌داند و از لحاظ کار بیرونی و رسانه‌ای ورود نکردیم اما پیش‌نیازهای انتخابات در احزاب مفتوح است و اصولگرایان باید در این زمینه با همبستگی و انسجام به صورت فعال برخورد کنند.

وی ادامه داد: سطح انتخابات مجلس خبرگان علمایی است و باید در حوزه و جامعه مدرسین حل و فصل شود. از این رو از ظرفیت ما خارج است.

سجادی با اشاره به هدف‌گذاری اصلاح‌طلبان برای گرفتن مجلس دهم یادآور شدک اگر اصولگرایان همبستگی داشته باشند بعید است که موفق نشوند. چون اصلاح‌طلبان با شاخصه‌های موجود خود نمی‌توانند مجلس آینده را بگیرند. اما نباید ما نیز تصور خود برنده‌پنداری داشته باشیم و باید با واقع‌نگری به خواسته‌های مردم توجه کنیم.

سخنگوی جبهه پیروان در ادامه با بیان اینکه بین جبهه پایداری و حامیان احمدی‌نژاد کدام را ترجیح می‌دهید، اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد دو دوره رئیس‌جمهور بوده و دیگر مورد بحث ما نیست اما برادران جبهه پایداری محکمات نظام را قبول دارند و ما از نظر اشتراکات و هماهنگی با جامعتین مشکلی برای ائتلاف نداریم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین در مورد وزیر پیشنهادی علوم نیز گفت: در صلاحیت آقای دانش آشتیانی از سوی نمایندگان تشکیک وجود داشت و البته باید گفت که وزارتخانه علوم نمی‌تواند سهمیه یک گروه و یا جناح خاص باشد. نمی‌توانیم ریسک کنیم و سرنوشت دانشجویان را به دست کسانی دهیم که وجهه جناحی و حزبی‌شان پررنگ است چرا که چنین فردی باید فرد معتدلی باشد.

کد N586385

وبگردی