آفتاب

شورای امنیت فردا درباره "خطر گروه‌های تندرو" تشکیل جلسه می‌دهد

شورای امنیت فردا درباره "خطر گروه‌های تندرو" تشکیل جلسه می‌دهد

شورای امنیت فردا (چهارشنبه) نشستی را برای بحث و گفت‌وگو در خصوص خطر گروه‌های تندرو در عراق و سوریه برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، اعضای شورای امنیت فردا نشستی را برای بحث و گفت‌وگو در خصوص "خطر گروه‌های تندرو و تروریستی" در عراق و سوریه و خشکاندن منابع مالی این گروه‌های مسلح برگزار و در خصوص گزارش اخیر سازمان ملل درباره مصادره تانکرهای نفتی که به مناطق تحت کنترل داعش در عراق و سوریه وارد یا از آن خارج می‌شود، بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

در این نشست که قرار است به ریاست وزیر خارجه استرالیا برگزار شود در خصوص راه‌های تقویت تلاش‌های بین المللی جهت مقابله با خطر گروه‌های تندرو و تروریستی در سوریه و عراق بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

این نشست همچنین در چارچوب اجرایی کردن قطعنامه‌ای برگزار می‌شود که براساس آن باید تمامی منابع مالی گروه جبهه النصره شاخه القاعده از بین برده شود.

شورای امنیت در اوت گذشته قطعنامه‌ای را صادر کرد که هدف آن پایان دادن به حمایت‌های مالی از گروه‌های تندرو در سوریه و عراق و خشکاندن منابع مالی این گروه‌ها و ممانعت از پیوستن تندروهای خارجی به این گروه‌ها بود.

همچنین شورای امنیت اعلام کرده که علیه کشورهایی که به این قطعنامه پایبند نباشند و نفت تولید شده در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها را بخرند دست به اعمال تحریم می‌زند.

انتهای پیام

کد N586296

وبگردی