آفتاب
سخنگوی جبهه پیروان امام و رهبری در نشست خبری:

نمی گذاریم اصلاح طلبان مجلس را به دست بیاورند / معلوم نیست حزب لاریجانی عضو جبهه اصولگرایان بشود

نمی گذاریم اصلاح طلبان مجلس را به دست بیاورند / معلوم نیست حزب لاریجانی عضو جبهه اصولگرایان بشود

اصولگرایان باید توجه بیشتری نسبت به خواسته های مشروع مردم داشته باشند زیرا اصولگرایی جوهر انقلاب اسلامی است و مردم حتما به انحرافات و تفسیرهای لیبرالی توجهی نخواهند کرد.

سخنگوی جبهه پیروان امام و رهبری تاکید کرد: درباره طرح امر به معروف و نهی از منکر می توانم بگویم این قانونی است که می تواند به لحاظ معنوی واخلاقی و ترویج سبک زندگی اسلامی در کشور بسیار مفید باشد. اما باید سعی کنیم در بخش نهی از منکر با رعایت قوانین به دور از خشونت و نرم افزاری اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید کمال‌الدین سجادی در نشست خبری که امروز برگزار شد با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری گفت: ایشان مطالب مهمی را در ارتباط با توانایی های نیروهای مسلح بیان کردند امروز دنیا نیروهای مسلح ما را جدی گرفته است.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری گروه‌های تکفیری مانند داعش را گروه‌های جعلی می دانند که ماموریت آنها جلوگیری از پیام انقلاب اسلامی به جهان می باشد.

سخنگوی جبهه پیروان امام و رهبری بیان کرد: ما گروه داعش را محصول مشترک آمریکا، اسرائیل، ترکیه و عربستان سعودی می دانیم که برای دستیابی به اهداف خاصی سازماندهی شده بودند و امروز این کشورها نتوانستند با این گروه به این اهداف دست یابند.

سجادی به فعالیت‌های جبهه پیروان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ما با 17 حزب و تشکل سیاسی ارتباط داریم و در جهت راهبردهای خودمان با آنها ملاقات‌ها و جلساتی را انجام می دهیم.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته، در این راستا ملاقاتی با آیت‌الله یزدی داشتیم در این ملاقات که مهندس باهنر، آقای حبیبی،‌ بادامچیان و بعضی از اعضای هیات رئیسه حضور داشتند مسائل بسیار مهمی مطرح شد از جمله ما گزارشی از فعالیت های خودمان به خصوص درباره انتخاب مهندس باهنر بعد از فوت آقای عسگراولادی ارائه کردیم.

سجادی گفت: در این ملاقات ما درباره انسجام و هم‌گرایی اصول‌گرایان صحبت‌هایی با ایشان داشتیم و گزارش دادیم که بعد از فوت آیت‌الله عسگراولادی مسائل و فعالیت های جبهه به هیچ عنوان متوقف نشده است.

این فعال سیاسی اصول گرا اظهار کرد: این ملاقات‌ در راستای ملاقاتی بود که ما با احزاب اصول گرا داریم و در این مسیر ادامه خواهد یافت. ما همیشه تاکید داشته‌ایم که اصول‌گرایان به حمایت معنوی جامعتین نیاز دارند و ما ارتباط خوبی همیشه با جامعتین و بزرگان آنها داشته و از نظراتشان استفاده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه جامعتین گروه های مرجع اصول‌گرا هستند تصریح کرد: در زمان حیات آیت‌الله مهدوی کنی ملاقات‌های خوبی درباره مسائل سیاسی با ایشان داشتیم و همیشه اصول گرایان و متدینین از این گروه های مرجع تبعیت می کند و در موضع‌گیری ها خودمان را ملزم به این تبعیت می دانیم.

وی اضافه کرد: تجربه نشان داده است هر جایی که این تبعیت وجود نداشته ما و جریان اصول گرایی ضرر کرده ایم.

وی با بیان اینکه امروز نیز تبعیت از جامعتین را برای اصول گرایان ضروری می دانیم خاطرنشان کرد: اما ما روی شخص خاصی تاکید و نظر نداریم.

سجادی در بخش دیگری از صحبت های خود به انتخاب سرافراز به ریاست صدا و سیما اشاره کرد و گفت: من پیشنهادی برای ایشان دارم که در صدا و سیما میزگرد احزاب را برای تعمیق تحزب در کشور ایجاد کنند.

سخنگوی جبهه پیروان امام و رهبری به دو طرح امر به معروف و نهی از منکر و قانون احزاب در مجلس اشاره کرد و گفت: درباره طرح امر به معروف و نهی از منکر می توانم بگویم این قانونی است که می تواند به لحاظ معنوی واخلاقی و ترویج سبک زندگی اسلامی در کشور بسیار مفید باشد. اما باید سعی کنیم در بخش نهی از منکر با رعایت قوانین به دور از خشونت و نرم افزاری اقدام کنیم.

سجادی درباره قانون احزاب نیز گفت: این قانون لازمی است، هر چند قانونی در گذشته وجود داشت و نواقص فراوانی در آن دیده می شد. باعث خرسندی است این نواقص در قانون جدید رفع شود و بتواند در راستای اهداف مردم‌سالاری دینی به کار گرفته شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حزب فراگیر لاریجانی و اینکه آیا با جبهه پیروان درباره عضویت صحبتی شده یا نه بیان کرد: اگر ما چند حزب خوب در کشور داشته باشیم این مطمئنا به نفع مردم سالاری و فضای سیاسی کشور است. احزاب اصولگرا خودشان تقاضایی برای عضویت در جبهه پایداری داده اند اما من از حزب فراگیر آقای لاریجانی یا تقاضای ایشان برای عضویت در جهبه  اخباری نشنیدم.

سجادی در پاسخ به سوال دیگری درباره فعالیت آقای ناطق نوری در جبهه اصول گرایی گفت:امیدوارم ایشان فعالیت های خودشان را شروع کنند زیرا وی از نیروهای اصلی و سابقون انقلاب هستند.

سخنگوی جبهه پیروان امام و رهبری در پاسخ به این سوال که درباره احیای خانه احزاب چه خبری دارید گفت: خانه احزاب که به گذشته برمی‌گردد و کارکردها و کج‌کاری‌هایی در آن وجود داشته است که دیگر نمی تواند به صورت گذشته احیا شود. زیرا حتی مسئولین گذشته آن نیز از احزابی بودند که امروز فعال نیستند.

وی اضافه کرد: ما نظرمان را به صورت نام باشگاه احزاب مطرح کرده ایم که در این شرایط کشور بیشتر پیگیر کارهای صنفی و مشکلات احزاب باشد زیرا خانه احزاب در گذشته بیشتر متمایل به کارهای حزبی و جناحی بود.

سجادی در پاسخ به این سوال که آیا شما از دعوت آقای ناطق و هاشمی توسط جامعه روحانیت مبارز خبری دارید یا نه گفت: این آقایان جز جامعه روحانیت مبارز و از سابقون انقلاب اسلامی هستند تا آنجایی که من خبر دارم از آنها دعوت شده است اینکه آنها حضور پیدا کنند یا نه خبری از این موضوع ندارم.

وی در باره چگونگی انتخاب دبیر کل در جامعه روحانیت نیز گفت: فضای این جامعه به گونه ای است که کسی نمی خواهد از دیگری برای گرفتن این سمت سبقت بگیرد و اگر چیزی مطرح است توسط دیگران درباره کسی دیگر مطرح می شود.

سخنگوی جبهه پیروان امام و رهبری در باره فعالیت گروههای اصلاح طلب وچگونگی ورود اصولگرایان به انتخابات مجلس وخبرگان رهبری بیان کرد: با توجه به اینکه انتخابات مجلس در اسفند 1394 انجام می شود برای ورود به انتخابات فعلا خیلی زود است اما این مانع از آن نمی شود که احزاب مانند جبهه پایداری به پیش نیاز های انتخابات توجهی نداشته باشند.

وی گفت: فکر می کنم اصولگرایان برای استمرار خدمت باید در انتخابات مجلس فعال باشند و نیازمند آن است که در زمان خودش بتواند ائتلافی را در این مسیر ایجاد کند و ائتلاف امری واجب و ضروری است.

سجادی اضافه کرد: انتخابات مجلس خبرگان در سطح علما است که بیشتر باید در حوزه و جامعه مدرسین مورد بررسی و حل و فصل قرار بگیرد و خارج از ظرفیت جبهه پیروان می باشد.

سخنگوی جبهه پیروان امام و رهبری تصریح کرد: اصلاح طلبان بسیار زود وارد مسئله انتخابات شده اند و هدفگذاری آنها به دست آوردن مجلس است اما بعید می دانم اصولگرایان اگر ائتلافی داشته باشند اجازه بدهند این موضوع رخ دهد.

وی افزود: اصلاح طلبان دارای شاخصه هایی هستند که بعید می دانم اگر اصولگرایان ائتلاف کنند و از انتخابات گذشته درس عبرت بگیرند اصلا حطلبان بتوانند اکثریت مجلس را داشته باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: اما در این مسیر اصولگرایان باید توجه بیشتری نسبت به خواسته های مشروع مردم داشته باشند زیرا اصولگرایی جوهر انقلاب اسلامی است و مردم حتما به انحرافات و تفسیرهای لیبرالی توجهی نخواهند کرد.

سخنگوی جبهه پیروان امام و رهبری در باره تعامل دولت و مجلس پیرامون معرفی وزیر پیشنهادی علوم گفت: مجلس لزوما معیارهایی دارد که باآنها به سنجش گزینه های پیشنهادی می پردازد اما نکته ای که بسیار مهم است مدیریت دانشگاهها، تولید علم در کشور است که نمایندگان حتما حساسیت دارند که فرد شایسته ای در این منصب قرار بگیرد نه فردی که با معرفی آن همه نمایندگان در صلاحیت آن تشکیک دارند.

وی در پایان گفت: این وزارتخانه وزارتخانه بسیار حساسی است و نباید آن را سهمیه جناح وگروه خاصی بدانیم زیرا ما تجربه سال 78 و 88 را د اریم و نمی توانیم سرنوشت علم کشور،‌دانشجویان و اساتید را به کسی بسپاریم که در صلاحیت آن شک وجود دارد.

کد N586163

وبگردی