آفتاب

وزیر خارجه آلمان به روسیه و اوکراین می‌رود

وزیر خارجه آلمان به روسیه و اوکراین می‌رود

سفر وزیر امور خارجه آلمان به روسیه در بحبوحه ناآرامی‌های سیاسی در اوکراین و سرد شدن تمایلات برای مذاکرات سیاسی میان برلین و مسکو توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان پیش از ورود به مسکو احتمالاً به کی‌یف می‌رود تا با پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور و آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین دیدار و گفت‌وگو کند.

براساس گزارش وب‌سایت دفتر وزارت امور خارجه آلمان، هدف اصلی از این سفر بررسی شانس‌ها و فرصت‌های از میان برداشتن و جلوگیری از وخامت مجدد اوضاع و تنش‌ها در شرق اوکراین است.

اشتاینمایر همچنین بر این عقیده است که در حال حاضر یافتن فرصت‌های نوین که به کاهش تنش‌ها در روابط میان اتحادیه اروپا و روسیه کمک کند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد، افزایش تنش‌ها در بحران شرق اوکراین در چند هفته گذشته و احتمال شکست آتش‌بس سپتامبر در مینسک میان کی‌یف و مخالفان شرق اوکراین وجود دارد.

آلمان مدت‌هاست که مخالفت خود را بابت راه‌حل نظامی در پایان دادن به درگیری‌های اوکراین اعلام کرده و گفته که تنها راه‌حل سیاسی می‌تواند به این مساله بحرانی خاتمه دهد.

انتهای پیام

کد N585980

وبگردی