آفتاب

سخنگوی جبهه پیروان: وزارت علوم سهمیه یک گروه و یا جناح خاص نیست

سخنگوی جبهه پیروان: وزارت علوم سهمیه یک گروه و یا جناح خاص نیست

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: وزارتخانه علوم نمی‌تواند سهمیه یک گروه و یا جناح خاص باشد. نمی‌توانیم ریسک کنیم و سرنوشت دانشجویان را به دست کسانی دهیم که وجهه جناحی و حزبی‌شان پررنگ است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: وزارتخانه علوم نمی‌تواند سهمیه یک گروه و یا جناح خاص باشد. نمی‌توانیم ریسک کنیم و سرنوشت دانشجویان را به دست کسانی دهیم که وجهه جناحی و حزبی‌شان پررنگ است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری صبح امروز در یک نشست خبری با مورد توجه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری و تاکیدات ایشان بر قابلیت‌های معنوی و توانمندی‌های علمی و قدرت و عزم راسخ نیروهای مسلح به عنوان یک قدرت بازدارنده، اظهار کرد: دنیای امروز تشنه پیام آزادی‌بخش اسلام است ولی بدخواهان جهانی تلاش دارند که این ندا به گوش جهانیان نرسد.

وی افزود: بدخواهان جهانی با ترفندهایی مثل ساختن گروه‌های جعلی به نام اسلام مثل داعش سعی دارند اسلام را در اذهان جهانی خشن جلوه دهند و از نفوذ اسلام واقعی جلوگیری کنند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه جبهه داعش را محصول مشترک آمریکا، اسرائیل، ترکیه و عربستان سعودی می‌داند، گفت: ائتلافی هم که در این بین تشکیل شد کاری از پیش نبرد و نتوانست از فعالیت‌های داعش جلوگیری کند.

سجادی گفت: هفته گذشته هیات رییسه جبهه پیروان ملاقات بسیار خوبی با حضرت آیت‌الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تهران انجام داد و در این ملاقات آقای باهنر رییس جبهه، آقای حبیبی رییس تشکیلات، آقای بادامچیان، آقای کریمی اصفهانی، شخص بنده و برخی دیگر از اعضای هیات رییسه حضور داشتند.

وی گفت: در این ملاقات گزارشی از فعالیت‌های جبهه پیروان ارائه شد و انتخاب آقای باهنر به عنوان رییس جدید جبهه مورد توجه قرار گرفت.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در این جلسه آیت‌الله یزدی با ابراز خوشحالی از اینکه پس از درگذشت مرحوم عسگراولادی فعالیت‌های جبهه پیروان متوقف نشده است، گفت: ایشان ابراز امیدواری داشتند که اصولگرایان به وحدت و انسجام بیشتری دست پیدا کنند تا بتوانند توفیق خدمت بیشتری داشته باشند.

سجادی گفت: این ملاقات در راستای ملاقات‌هایی انجام شد که جبهه پیروان درصدد است تا با احزاب اصولگرا و جامعتین داشته باشد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه در مورد مواضع جبهه پایداری تحلیلی انجام شد یا خیر؟ گفت: موضوع این جلسه پایداری نبود.

وی با اشاره به نقش آیت‌الله مهدوی کنی، گفت: نظر ما این است که جامعتین به عنوان گروه مرجع برای اصولگرایان و متدینین محسوب می‌شود و در موضع‌گیری‌ها و گرایشات و سمت‌گیری‌های ما این موضوع مورد توجه است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه ما خود را ملزم می‌دانیم که از جامعتین تبعیت داشته باشیم، گفت: زمانی که این تبعیت پررنگ‌ نبوده ضررهایی به همراه داشته است.

سجادی در ادامه انتصاب سرافراز رییس جدید سازمان صداوسیما را از سوی جبهه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در صداوسیما میز احزاب در جهت تعمیق تحزب و در نظر گرفتن تحزب صحیح اسلامی و در خدمت مردم‌سالاری دینی دایر شود.

وی همچنین گفت: نظر شخصی من این است که رییس جدید از نیروهای زبده، باتجربه و کارشناسان ارشد در رشته‌های علوم اجتماعی، فرهنگ و سیاست اسلامی بهره‌برداری کند، ضمن اینکه ما از خدمات آقای ضرغامی در جهت گفتمان انقلاب اسلامی تشکر می‌کنیم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه به طرح امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح قانون احزاب اشاره و اظهار کرد: موضوع طرح امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند کشور را به لحاظ معنوی و اخلاقی و ترویج سبک زندگی اسلامی بیمه کند. ضمن اینکه باید گفت به هر ترتیب قانون قبلی احزاب نواقصی را داشته و لازم است که در جهت تقویت تحزب، مجلس هر چه زودتر قانون احزاب فعلی را تصویب کند.

سجادی در ادامه در پاسخ به این سوال که اطلاعاتی در مورد حزبی که گفته می‌شود از سوی آقای لاریجانی تاسیس خواهد شد دارید، گفت: اگر ما دو تا سه حزب قوی در کشور داشته باشیم این موضوع به نفع مردم‌سالاری دینی و اهداف سیاسی کشور است و می‌تواند یک راه مطمئن و خوب برای مشارکت مردم باشد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: من از این موضوع اطلاعی ندارم و از خودی آقای لاریجانی هم مطلبی در این باره نشنیده‌ام.

خبرنگار دیگری در مورد فعالیت‌های آقای ناطق نوری در جبهه اصولگرایان پرسید که سجادی در این باره گفت: امیدوارم ایشان فعالیت سیاسی‌شان را بیشتر کنند. حاج آقای ناطق از نیروهای اصیل و شخصیت باسابقه انقلاب هستند و امیدواریم تلاش‌های سیاسی‌شان را بیشتر کنند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در مورد موضوع احیای خانه احزاب و یا باشگاه احزاب، گفت: خانه احزاب سابق کاملا منتفی است و باشگاه احزابی مورد قبول ماست که مسئولانش به درستی در آن نقش داشته باشند.

وی افزود: خانه احزاب قبلی وارد مسائل خطی می‌شد در حالیکه باید موضوعات صنفی مورد توجه قرار بگیرد.

سجادی در پاسخ به سوالی درباره دعوت جامعه روحانیت از هاشمی و ناطق نوری برای حضور در جلسات این تشکل، گفت: ما هم شنیده‌ایم که از این بزرگان دعوت شده است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: فضای جامعه روحانیت به گونه‌ای است که معنایی ندارد که در آن کسی جلو بیفتد و خود را کاندیدا کند چرا که احزاب خودشان اظهار علاقه می‌کنند که کاندیدا شوند.

خبرنگار دیگری پرسید برخی اصلاح‌طلبان وارد موضوع انتخابات‌های آینده از جمله انتخابات خبرگان شده‌اند نظر شما در این باره چیست؟ سجادی در این راستا، گفت: جبهه پیروان ورود به انتخابات مجلس آینده را زود هنگام می‌داند و ما به لحاظ کار رسانه‌ای و بیرونی وارد موضوع انتخابات نشده‌ایم اما این مانع از این نیست که درون احزاب اصولگرا پیش نیازهای انتخابات مطرح نباشد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: اصولگرایان باید بین خود و در زمان مقتضی همبستگی، انسجام و ائتلاف داشته باشند چرا که سابقه نشان داده زمانی ما توفیق داشته‌ایم که از حمایت جامعتین بهره برده‌ایم.

وی گفت: رهبری مجلس خبرگان نیز در سطح علمایی است و بیشتر در حوزه و جامعه مدرسین مورد بررسی قرار می‌گیرد و از ظرفیت و حد ما خارج است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه هدف اصلاح‌طلبان این است که مجلس آینده را در اختیار بگیرند، گفت: من بعید می‌دانم که چنین اتفاقی بیفتد و اگر اصولگرایان همبستگی و ائتلاف و انسجام داشته باشند مجلس آینده مجلس اصولگرا خواهد بود مگر اینکه مثل انتخابات ریاست‌جمهوری تفرقه‌ای وجود داشته باشد.

وی همچنین گفت: برخی کاندیداهای اصولگرا در انتخابات ریاست‌جمهوری تصور خودبرنده پنداری داشتند و دچار توهم شده بودند.

خبرنگاری پرسید آیا ممکن است از وحدت اصولگرایان شخصی مثل احمدی‌نژاد بیرون بیاید؟ که سجادی اظهار کرد: من در صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد نشنیده‌ام که ایشان از لفظ اصولگرا استفاده کنند. اگرچه شعارهای ایشان برخواسته از گفتمان انقلاب اسلامی بود و رای مردم هم برای ما ملاک است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:‌ در اینکه احمدی‌نژاد اصولگرای تام و تمام است بحث‌های زیادی وجود دارد.

همان خبرنگار سوال کرد اگر قرار باشد بین جبهه پایداری و حامیان احمدی‌نژاد یکی را انتخاب کنید کدام منتخب می‌شود که سجادی در پاسخ به این سوال، گفت: هم‌اکنون آقای احمدی‌نژاد مورد بحث ما نیست اما به هر ترتیب پایداری‌ها نظام را قبول دارند و اگر بر اساس مشترکات و حرف‌شنوی از گروه‌های مرجع مثل جامعتین حرکت کنند برادران ما هستند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین در مورد وزیر پیشنهادی علوم نیز گفت: در صلاحیت آقای دانش آشتیانی از سوی نمایندگان تشکیک وجود داشت و البته باید گفت که وزارتخانه علوم نمی‌تواند سهمیه یک گروه و یا جناح خاص باشد. نمی‌توانیم ریسک کنیم و سرنوشت دانشجویان را به دست کسانی دهیم که وجهه جناحی و حزبی‌شان پررنگ است چرا که چنین فردی باید فرد معتدلی باشد.

انتهای پیام

کد N585919

وبگردی