آفتاب

برگزاری کنگره"بررسی شخصیت و اندیشه‌های آیت‌الله آصفی"

برگزاری کنگره"بررسی شخصیت و اندیشه‌های آیت‌الله آصفی"

معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، از برگزاری کنگره بین‌المللی "بررسی شخصیت، آثار و اندیشه‌های آیت‌الله آصفی" با حضور اندیشمندان ایرانی و غیر ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین احمد روستاآزاد در نشست خبری همایش بزرگداشت آیت‎الله آصفی افزود: این همایش با عنوان همایش "اسوه زهد، جهاد و اجتهاد" روز پنجشنبه هفته جاری با حضور بزرگان حوزه قم و علمای جهان اسلام در قم برگزار می‎شود.

به گفته وی این اولین همایشی است که معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی در راستای احیای تراث و آثار بزرگان حوزه در زمان حیاتشان برگزار می‎کند؛ همایشی که ویژه یکی از شخصیت‎های استثنایی معاصر حوزه ایران و عراق است.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، تصریح کرد: ایشان 42 سال پیش از بزرگان حوزه اجازه اجتهاد یافتند و در این سال‌ها علاوه بر تالیف 200 جلد کتاب نقش کم نظیری در پیروزی انقلاب و مبارزه با رژیم بعث پیش از انقلاب و همچنین در زمان جنگ تحمیلی داشتند.

وی گفت: ایشان تا روزهای اخیر نیز به هیچ عنوان مایل به برگزاری همایش بزرگداشت ایشان در زمان حیاتشان نبودند ولی با اصرارهای فراوان و مقاومت بسیاری که این گروه و مسئولان انجام دادند و با توجه به اهمیت بازشناسی شخصیت و آثار ایشان و نقش ماندگار ایشان در تاریخ تحولات معاصر ایران و عراق در حوزه علمی و سیاسی و اجتماعی این همایش برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: ایشان در عرصه فعالیت‎های اجتماعی نیز از مهمترین شبکه‎های اداره خانوارهای مستضعف را ایجاد و راهبری می‎کنند که به رغم زندگی بسیار ساده خود زندگی هفت هزار خانوار را در عراق و ایران و افغانستان تامین می‎کنند.

روستاآزاد خاطرنشان کرد: این همایش در مدت کوتاهی به اندازه شش ماه توانست کارهای فاخری را در این حوزه انجام دهد و آثار ایشان را ضمن انتشار با آثار دیگری که ویژه ایشان تولید شده است ترکیب کند که تاکنون چنین مسئله‌ای در کمتر همایشی به چشم خورده است.

وی گفت: مجموعه آثار ایشان مجموعا در 31 جلد چاپ شده است که این آثار در روز همایش که با پیام آیات عظام سبحانی و مکارم شیرازی برگزار خواهد شد، رونمایی می‎شود.

این کنگره در تالار مدرسه عالی امام خمینی(ره) و با سخنرانی این چهره ماندگار حوزه در عصر حاضر در قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N585775

وبگردی