آفتاب

انتقاد عفو بین‌الملل از رفتار امارات با فعالان بازداشتی

انتقاد عفو بین‌الملل از رفتار امارات با فعالان بازداشتی

عفو بین‌الملل در گزارشی عنوان کرد، تعداد زیادی از فعالان که پس از امضای درخواستی برای ایجاد اصلاحات سیاسی در امارات بازداشت شده‌اند، مورد شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای آورده است: تعداد زیادی از فعالان اماراتی که با امضای درخواستی خواستار اجرای اصلاحات سیاسی در کشور شده بودند، پس از بازداشت مورد شکنجه و آزار و اذیت در زندان قرار گرفته‌اند. در میان این بازداشت‌شدگان می‌توان به چند وکیل، استاد دانشگاه، دانشجو و فعال جامعه مدنی اشاره کرد. بسیاری از این بازداشتی‌ها با انجمن اصلاح و رهبری جامعه موسوم به «الاصلاح» که یک سازمان حامی صلح است در ارتباط بوده‌اند اما دولت امارات متحده عربی این سازمان را با حزب اخوان‌المسلمین مصر در ارتباط می‌داند.

حسیبه حاجی سحروی، معاون مدیر عفو بین‌الملل در بخش خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: امارات کشوری است که به شدت با منتقدان دولتی به مقابله می‌پردازد و احتمالا کسانی را علیه مواضع دولت در توییتر مطالبی منتشر می‌کند، به زندان می‌اندازد. هفته آینده میلیون‌ها نفر از سراسر جهان به دیدن مسابقات فرمول یک ابوظبی می‌نشینند اما هنوز بسیاری از آنها کوچکترین سرنخی از واقعیت زشت بازداشت ده‌ها فعال مدنی در امارات ندارند.

انجمن الاصلاح اعلام کرده که پیگرد فعالان مدنی در امارات پس از امضای درخواست ایجاد اصلاحات آغازشد که در مارس 2011 توسط 133 تن امضا شد. سوءاستفاده و تجاوز به فعالان در امارات توسط جامعه بین‌الملل اصلا پیگیری نمی‌شود.

معاون مدیر عفو بین‌الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا ادامه داد: مقیاس سرکوب بسیار وحشتناک است و حقیقت این است که رفتارهای وحشیانه و دور از انسانیت در قبال این فعالان مدنی به شدت توسط جامعه بین‌الملل با بی‌اعتنایی مواجه بوده است. بنابراین، زمان آن رسیده که متحدان بین‌المللی دولت امارات از چشم‌پوشی کردن متحد خود دست بردارند و به حقوق بشر بیشتر از منافع اقتصادی خود اهمیت بدهند.

عفو بین‌الملل در بیانیه خود همچنین از مقام‌های امارات خواسته تا اقداماتی را برای مقابله با این تجاوزها انجام داده و عاملان این اقدامات وحشیانه را به مجازات اعمالشان برسانند.

انتهای پیام

کد N585666

وبگردی