آفتاب

ارتش عراق در تدارک پاکسازی تکریت/ عملیات نظامی گسترده میان الانبار و بابل

ارتش عراق در تدارک پاکسازی تکریت/ عملیات نظامی گسترده میان الانبار و بابل

ارتش عراق پس از آزادسازی بیجی، آماده پاکسازی شهر تکریت از تروریست‌های داعش می‌شود. 18 نظامی عراقی نیز در سه انفجار انتحاری و حملات تروریست‌های داعش در غرب فلوجه کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه الجزیره گزارش داد که حدود 18 تن از نیروهای ارتش عراق در سه انفجار انتحاری و حملات گروه داعش در منطقه "المجر" در غرب فلوجه که نیروهای عراقی روز دوشنبه کنترل آن را در دست گرفته بودند، کشته شده و 11 تن دیگر نیز زخمی شدند.

آغاز عملیات نظامی گسترده میان الانبار و بابل

از سوی دیگر، مجید الفهداوی، رئیس پلیس منطقه "الحبانیه" در شهر الرمادی اعلام کرد که نیروهای امنیتی توانستند کنترل شهرک "المجر" را در دست بگیرند و عملیات نظامی گسترده‌ای را در مناطق میان الانبار و بابل آغاز کرده‌اند.

به گزارش مسئولان عراقی، منطقه "العوسیات" از خطرناک‌ترین مناطقی است که اعضای داعش پس از فرار از منطقه "جرف الصخر" در استان بابل در آن تجمع کرده‌اند وحملات خود به العامریه را از این منطقه آغاز می‌کنند.

منابع عراقی تصریح کردند، در حملات نیروهای ارتش به شهرک "المجر" تعداد زیادی از تروریست‌های داعش به هلاکت رسیده و تجهیزات آن‌ها منهدم شد.

تدوین طرحی برای پاکسازی تکریت

در همین راستا، یکی از افسران عضو فرماندهی عملیات صلاح الدین اعلام کرد: ما ظرف سه روز آتی تجهیزات و نیروهای خود را افزایش می‌دهیم.

این مقام عراقی افزود: ما طرحی برای پاکسازی شهر تکریت از سه محور تدوین کرده‌ایم.

برخی منابع امنیتی نیز اعلام کردند که نیروهای امنیتی تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به بیجی برای شرکت در عملیات نظامی آزادسازی تکریت منتقل کردند.

پایگاه‌های استراتژیک داعش هدف حملات ائتلاف

فرماندهی مرکزی آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف در حملات به مراکز داعش در عراق ظرف سه روز گذشته تجهیزات مهم و پایگاه‌های استراتژیک این گروه را هدف قرار داده که موجب منهدم شدن این تجهیزات شده است.

در حملات جنگنده‌های ائتلاف به تجمعات داعش در موصل 25 تن از اعضای این گروه به هلاکت رسیدند.

آغاز آموزش نظامیان عراقی در استان الانبار

در همین راستا، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که نیروهای عملیات ویژه طی روزهای گذشته به استان الانبار رفتند تا برنامه آموزش نظامیان عراقی را برای جنگ با داعش آغاز کنند.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد که حدود 50 تن از نیروهای عملیات ویژه که در پایگاه هوایی "عین الاسد" در الانبار حضور دارند، ماموریت آموزش نظامی خود را آغاز کرده‌اند.

داعش مسئولیت حمله به خودروهای سازمان ملل را برعهده گرفت

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش مسوولیت انفجار انتحاری که کاروانی متشکل از سه خودرو سازمان ملل در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد را هدف قرار داده بود، برعهده گرفت.

پیشتر در یک انفجار انتحاری با یک خودروی بمب گذاری شده در روز یک شنبه کاروان خودروهای سازمان ملل در هنگام خروج از فرودگاه بغداد هدف قرار گرفت که این انفجار به زخمی شدن سه تن انجامید.

انتهای پیام

کد N585617

وبگردی