آفتاب
تابش در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم

با منطق تفاهم دست به انتخاب آشتیانی بزنیم/ بلاتکلیفی دانشگاه‌ها بزرگترین ضربه به نظام علمی

با منطق تفاهم دست به انتخاب آشتیانی بزنیم/ بلاتکلیفی دانشگاه‌ها بزرگترین ضربه به نظام علمی

نماینده مردم اردکان با اشاره به اینکه بیش از این دانشگاه‌ها را در بلاتکلیفی گذاشتن بزرگترین آسیب را به نظام علمی کشور می‌زند گفت: با منطق تفاهم دست به انتخاب آشتیانی بزنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم محمدرضا تابش نماینده مردم یزد که در موافقت با فخرالدین دانش آشتیانی با اشاره به اینکه در موقعیت تعیین کننده‌ای قرار داریم گفت: امروز خانواده انقلاب باید دست در دست هم برای ساختن کشور و گشودن گره‌ای از امور پیش روی همراه و هم رای شوند.

وی افزود: اکنون دانشگاهیان چشم به تصمیم ما دوخته‌اند تا چگونه ما نمایندگان دولت را در این شرایط خطیر یاری می کنیم.

وی با بیان اینکه دغدغه رئیس جمهور در روز تنفیذ را به یاد آورید که بیش از پیش تاکید بر حل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، نجات اقتصاد، احیای اخلاق، تعامل سازنده با جهان و ارتقای منزلت ایران براساس تامین منافع ایران و رفع تحریم ها بود گفت: رئیس جمهور از همه استدعا کردند کاری کنیم که شایستگان در کشور حکومت کنند، آشتی به جای قهر و دوستی به جای دشمنی بنشیند.

تابش گفت: رئیس جمهور در دغدغه‌های امروز خود همه خط قرمزهای نظام را موکول به خط قرمز اخلاق دانستند. گمشده ای که آن را خدشه دار کرده ایم، نص صریح قرآن، پرهیز از ظن و گمان به انسان ها و تجسس در امور دیگران است.

نماینده مردم اردکان با اشاره به اینکه دانشگاهیان انتظار حل مشکلاتشان را از حاکمیت دارند و بداخلاقی را برنمی تابند گفت: گاهی در کشور اتفاقاتی رخ می دهد که هشدار دهنده است، طبق فرموده مقام معظم رهبری ما باید ریل گذاری کنیم تا دولت کار خود را خوب انجام دهد.

این نماینده مجلس افزود: مبادا اختلاف ما جنگ قدرت و ناکارآمدی نظام را به جامعه تلقین کند که این گناهی نابخشودنی است.

وی با بیان اینکه مردم از ما حکومتداری می خواهند و مجلس و دولت باید در سایه وحدت ید واحد شوند خاطرنشان کرد: نباید اختلاف سیاسی موجب شکاف بین نیروهای انقلابی نظام شود، اگر مجموعه کار دولت و مجلس باعث گسست بین حاکمیت باشد جفا به اسلام و انقلاب است.

تابش در پایان عنوان کرد: نمی‌خواهم پاسخگوی ظن و گمان ها باشم اما بیش از این دانشگاه‌ها را در بلاتکلیفی گذاشتن بزرگترین آسیب را به نظام علمی کشور می‌زند. پس با منطق تفاهم دست به انتخاب آشتیانی بزنیم.

کد N585571

وبگردی