آفتاب

اعضای شورای ولایتی کابل بالاخره سوگند خوردند

اعضای شورای ولایتی کابل بالاخره سوگند خوردند

اعضای شورای ولایتی کابل سرانجام بعد از حدود هشت ماه سوگند وفاداری خوردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های افغان گزارش دادند که نامزدهای پیروز انتخابات سومین دور شورای ولایتی کابل سرانجام بعد از حدود هشت ماه در حضور سرپرست ولایت کابل مراسم تحلیف را برگزار کردند.

در این مراسم ۳۳ تن از نامزدهای برنده شورای ولایتی کابل و برخی از وکلای دور قبل حضور داشتند.

عبدالجبار تقوا سرپرست ولایت کابل ضمن تبریک به نامزدهای پیروز گفت که از امروز به طور رسمی مسئولیت وکلا شروع می شود و صلاحیت ها از وکلای دور دوم به این دور تفویض می‌ شود.

تقوا تاکید کرد که وظایف و مسئولیت وکلای شورای ولایتی خدمت به مردم است و وکلای شورای ولایتی باید مشکلات مردم را حل کنند و مراجعین را از سرگردانی نجات دهند.

عبدالفهیم راشد وکیل دور دوم شورای ولایتی کابل به نمایندگی از وکلای دور قبل گفت کمیته های روابط فرهنگی، امور زنان، امنیت و مالی و اداری به خاطر نیازهای مردم تشکیل شده و فعالیت های گسترده ای را دارند.

این اظهارات از سوی وکیل دور قبل شورای ولایتی در حالیست که شهروندان کابل از فعالیت شورای ولایتی رضایت ندارند و عملکرد آنها را ناکارآمد توصیف می کنند.

از سوی دیگر سید نقیب الله هاشمی نامزد برنده دور سوم شورای ولایتی گفت که به مردم اطمینان می دهم صادقانه به تعهدات خود عمل کنم و به خاطر رفاه و سربلندی افغانستان تلاش کنم.

قرار بود مراسم تحلیف هفته گذشته صورت بگیرد ولی به دلیل اعتراض برخی از نامزدهای ناکام این مراسم چند روز به تاخیر افتاد.

سید نقیب الله هاشمی دیگر عضو شورای ولایتی کابل نیز در این مورد اظهار کرد: نامزدهای معترض نیز دوستان ما بوده و آنها می توانند در دیگر عرصه های حکومت خدمت کنند.

گفتنی است که وکلای شورای ولایتی بلخ و هرات نیز روز گذشته مراسم تحلیف را برگزار کرده بودند.

کد N585317

وبگردی