آفتاب

بوگدائف: حزب‌الله قدرت سیاسی اصلی در لبنان است

بوگدائف: حزب‌الله قدرت سیاسی اصلی در لبنان است

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر اینکه حزب‌الله قدرت سیاسی اصلی در لبنان است، درخصوص بحران سوریه گفت: ما بر برگزاری کنفرانسی در مسکو برای حل و فصل بحران سوریه تاکید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، میخائیل بوگدائف، معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی بر آمادگی مسکو برای تقویت همکاری نظامی، فنی و اقتصادی با لبنان تاکید کرد و گفت: ما معتقدیم که حزب‌الله قدرت سیاسی کارآمد و اصلی در لبنان است.

وی تصریح کرد: ما آماده همکاری با حزب‌الله جهت اتخاذ اقدامات برای حفظ امنیت و ثبات لبنان و تمامی منطقه هستیم و از لبنان در شرایط کنونی منطقه حمایت سیاسی به عمل می‌آوریم.

بوگدائف همچنین درخصوص روابط با سوریه گفت: مسکو روابط مستحکمی با دولت سوریه دارد و به عقیده ما جایگزین کردن نظام سوریه با مخالفان به بحران پایان نخواهد داد و موجب ادامه بحران می‌شود.

وی افزود: راهکار بحران سوریه مذاکرات میان طرف‌های سوری در داخل است. ما بر درخواست خود برای برگزاری کنفرانسی در مسکو جهت حل و فصل بحران سوریه تاکید و تماس‌های لازم را با طرف‌های ذی‌ربط جهت تعیین موعدی برای برگزاری کنفرانس مسکو برقرار می‌کنیم.

وی همچنین بر حمایت کامل روسیه از حق مردم فلسطین و لزوم تحقق آشتی ملی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N585287

وبگردی