آفتاب
یک روزنامه آلمانی گزارش داد؛

دیوار بی اعتمادی ایران و غرب در یک قدمی ریزش

دیوار بی اعتمادی ایران و غرب در یک قدمی ریزش

یک روزنامه آلمانی در شماره امروز خود با اشاره به مذاکرات 1+5 در وین نوشت:دستیابی به توافق هسته ای با ایران می تواند دیوار بی اعتمادی تهران-غرب را فرو ریزد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه فرانکفورترآلگماینه در یادداشت امروز خود آورده است: ژنو سال گذشته در چنین روزهایی میزبان سومین دور از مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 بود، نشستی که پس از کارشکنی فرانسه در دور پیش از آن در آستانه توافق هسته ای، توانست تاریخ ساز شده و در نهایت با امضای برنامه اقدام مشترک برای نخستین بار ایران و غرب پس از 12 سال تنش بر سر یک متن مشترک برای هموار شدن مسیر توافق نهایی به موافقت رسیدند.

این روزنامه در ادامه نوشت:شرایط داخلی در ایران از یک سو و شرایط جمهوری خواهان مخالف کاخ سفید در واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن دولت اوباما برای مقابله با ایران از سوی دیگر حاکی از آن است که ایران و گروه 1+5 فرصت زیادی برای عبور از مرحله اختلافات و نزدیک کردن راه حل ها ندارند.

فرانکفورترآلگمانیه با اشاره به اینکه زمینه دستیابی به توافق هسته ای میان ایران و غرب کاملا هموار و تمام شرایط تحقق آن هموار است، افزود: ایران و غرب می توانند به با موافقت با شرایط یکدیگر به بیش از یک دهه مناقشه و اختلاف پایان داده و جهان را با اتفاقی خارق العاده روبرو کنند.

در آستانه پایان سال میلادی ریزش دیوار بی اعتمادی میان ایران و غرب می تواند مهمترین و جنجالی ترین خبر سال نام گیرد.

کد N585284

وبگردی