آفتاب

پیشروی ارتش لیبی به مرکز بنغازی

پیشروی ارتش لیبی به مرکز بنغازی

منابع میدانی لیبی اعلام کردند که نیروهای ارتش لیبی در جریان درگیری‌های گسترده با شبه نظامیان تا مرکز شهر بنغازی واقع در شرق این کشور پیشروی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی منابع اعلام کردند که نیروهای ارتش لیبی در جریان درگیری‌های مداوم و سخت با گروه‌های مسلح تندرو توانستند تا محور میدان الشجرة که در مرکز بنغازی قرار دارد، پیشروی کنند.

خبرگزاری شرق الاوسط مصری به نقل از یک منبع پزشکی در بنغازی اعلام کرد که در جریان درگیری‌های مسلحانه در دو منطقه النواقیه و جردینة واقع در جنوب شرق بنغازی دو تن کشته و 11 زخمی دیگر به بیمارستان منتقل شدند

منابع نظامی لیبی اعلام کردند که اطراف منطقه النواقیه نیز شاهد درگیری‌ با سلاح‌های سنگین، میان شورای انقلابیون بنغازی و نیروهای وابسته به خلیفه حفتر بود.

از سوی دیگر،‌ دو گردان وابسته به ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی خلیه حفتر با افراد مسلح تندرو در دو منطقه قنفودة و المریسة در شهر بنغازی درگیر شدند.

منابع نظامی اعلام کردند که ارتش لیبی دو گروه مسلح از نیروهای بازدارنده لیبی را که در بنغازی تجمع کرده بودند را محاصره کرد و درگیری شدیدی در آن منطقه رخ داد.

پارلمان لیبی، با هدف کنترل دولت بر مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان بار دیگر حمایت خود را از عملیات کرامت به فرماندهی خلیفه حفتر اعلام کرد و با هرگونه مداخله نظامی در روند اداره کشور مخالفت کرد.

انتهای پیام

کد N585228

وبگردی