آفتاب

پیشنهاد اتحادیه اروپا می‌تواند به مجازات اسرائیل منجر شود

پیشنهاد اتحادیه اروپا می‌تواند به مجازات اسرائیل منجر شود

اتحادیه اروپا اقدامات نامشخصی را علیه اسرائیل به خاطر شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس شرقی پیشنهاد داده که احتمالاً باعث مجازات رژیم صهیونیستی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سند پیشنهادی از جانب اتحادیه اروپا که به «نانوشته‌ها» موسوم است پیشنهادی است که به عنوان پایه و مبنای بحث‌های 28 کشور عضو اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد. اگرچه این پیشنهاد برای تبدیل شدن به یک سیاست، راه طولانی در پیش دارد اما از آن جهت حائز اهمیت است که برخی از کشورهای عضو از آن حمایت می‌کنند.

در این سند پیشنهادی، اعضای اتحادیه اروپا خواستار اقدامات نامشخص علیه کمپانی‌های اروپایی شدند که در شهرک‌سازی اسرائیل فعال هستند. همچنین این اقدامات علیه خود شهرک‌نشینان نیز اعمال می‌شود.

البته این پیشنهادها بر ناکامی اروپا در دستیابی به پیشرفت در روند صلح اسرائیل- فلسطین اثر می‌گذارد.

این پیشنهاد از جانب اتحادیه اروپا نخستین‌بار روز دوشنبه در روزنامه اسرائیلی هاآرتص به چاپ رسید.

فدریکا موگرینی، رئیس جدید سیاست خارجی اروپا در نشست وزرای امور خارجه این اتحادیه در بروکسل، بلژیک این سند پیشنهادی را کم‌اهمیت جلوه داد و گفت: به طور حتم چنین سندی امروز بر لای میز کار وزرا نبود. هنوز هیچ مساله‌ای درباره اعمال تحریم علیه فردی مطرح نشده است.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کردند، روابط آتی با فلسطین و اسرائیل به حضور این دو در روند صلحی پایدار بر مبنای راه‌حل دو کشوری بستگی دارد.

انتهای پیام

کد N585136

وبگردی