آفتاب
اجمالی/روحانی در جلسه رای اعتماد به دانش آشتیانی:

وزیر علوم را براساس وعده های انتخاباتی خود انتخاب کردم/ دولت لجبازی نمی کند

وزیر علوم را براساس وعده های انتخاباتی خود انتخاب کردم/ دولت لجبازی نمی کند

رئیس جمهور با بیان اینکه وزیر علوم را تحت فشار هیچ گروه و جناحی انتخاب نکردم گفت: من در این زمینه فشارپذیر نیستم و گزینه وزیر علوم را براساس وعده های انتخاباتی خود انتخاب کردم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه رای اعتماد احمدی دانش آشتیانی  وزیر پیشنهادی علوم  که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است، گفت: امروز چهارمین بار است که برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم به خدمت نمایندگان مجلس می رسم البته تماس و نزدیکی مجلس و دولت همواره مطلوب است و فرصتی که در خدمت نمایندگان باشم مغتنم است اما امیدوارم فرصت های بعدی برای همکاری و تعاون و برای حل مسائل و مشکلات اساسی مردم مثل معیشت، اشتغال، رشد و توسعه کشور و تعالی فرهنگ در جامعه باشد. 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه وزارت علوم با توجه به ارتباطش با هزاران عضو هیات علمی و استاد و پژوهشگر، همچنین جایگاه علمی ایران در منطقه و جهان، گفت : بدون شک هدف دولت و مجلس یکی است و آن اینکه علم و دانش ما در خدمت فرهنگ ایرانی و اسلامی ما باشد. 

رئیس جمهور با بیان اینکه آنچه برای ما مهم است پیشرفت علم پژوهش در کشور است، گفت: دانشگاه های ما باید مرکز فعالیت های علمی و پژوهشی باشد و ضمن اینکه دانشجویان با سیاست های داخلی و منطقه ای و جهانی آشنا هستند فضای دانشگاه فضای علمی باشد نه خدای ناکرده فضای سیاسی یا سیاسی کاری . 

روحانی تاکید کرد: بر خلاف آنچه در برخی سایت ها و روزنامه ها می گویند تحت فشار گروه یا شخصی نبوده و نیستم  
 چرا که من در این زمینه فشار پذیر نیستم و وزیر علوم را براساس وعده های انتخاباتی خود انتخاب کردم.



 رئیس جمهور با بیان اینکه من در پی این هستم که ایران اسلامی به عنوان مرجع علمی بزرگ در این منطقه و در سطح جهانی باشد دغدغه و هدف دولت و مجلس این است که علم و دانش در خدمت مردم و فرهنگ اسلامی و ایرانی ما باشد.



وی تاکید کرد: همه ما در پیشگاه خدای بزرگ، ملت و وجدانمان مسئولیم و این سه دادگاه هیچگاه ما را رها نخواهد کرد.



رئیس جمهور اولین معیار خود برای انتخاب وزیر علوم را درجه علمی و دانشگاهی و معیار دوم را مقبولیت عمومی در وزارتخانه خواند و افزود: طبق قولی که در انتخابات به مردم دادم ما به دنبال قانونگرایی و نشاط علمی ، تعالی فرهنگ اسلامی و اخلاق اسلامی در دانشگاه ها هستیم و البته باید همه به وعده خود عمل کنیم  



 روحانی در واکنش به کسانی که دولت را به لجبازی متهم کردند گفت: نه دولت لجبازی می کند و نه مجلس، چراکه اینجا محل نزاع نیست و دولت و مجلس با یکدیگر تعامل دارند و مردم نیز همین را از ما می خواهند.




کد N585106

وبگردی