آفتاب
رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی علوم:

در انتخاب وزیر، تحت فشار هیچ گروه یا شخصیتی نبوده‌ام

در انتخاب وزیر، تحت فشار هیچ گروه یا شخصیتی نبوده‌ام

برخلاف آنچه که رسانه‌ها شایعه می‌کنند، من در انتخاب وزیر تحت فشار هیچ گروه یا شخصیتی نبوده و نه هستم و نه کسی هستم که فشار پذیر باشم و بخواهم به خاطر فشار گروهی کسی را انتخاب کنم.

رئیس جمهور تاکید کرد: برخلاف آنچه که رسانه ها شایعه می کنند، در انتخاب وزیر تحت فشار هیچ گروه یا شخصیتی نه بوده و نه هستم و نه کسی هستم که فشار پذیر باشم و بخواهم به خاطر فشار گروهی کسی را انتخاب کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در صحن علنی مجلس برای کسب رای اعتماد وزیر پیشنهادی علوم گفت: به عنوان چهارمین نوبت برای درخواست رای اعتماد جهت وزیر علوم پیشنهادی به مجلس آمده ام.

وی ادامه داد: البته تماس و نزدیکی مجلس و دولت همواره مطلوب است و فرصتی که بنده در خدمت نمایندگان باشم مغتنم است اما امیدوارم فرصتهای آینده برای همفکری و تعاون بر ای مشکلات اساسی مردم به ویژه مشکلات اقتصادی، اشتغال،‌ رشد و توسعه اقتصادی، تعالی اخلاقی و فرهنگ باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت وزارت علوم اظهار داشت: وزارت علوم از آن جهت بسیار حایز اهمیت است که میلیونها دانشجو و ده ها هزار هیات علمی و پژوهشگر در چارجوب قوانین این وزارت خانه سرنوشت فعالیت علمی آنها با این وزارت خانه در ارتباط است.

روحانی با بیان اینکه آنچه مهم است پیشرفت علم،‌دانش و پژوهش در کشور است یادآور شد: درپی آن هستیم ایران به عنوان مرجع علمی بزرگ در منطقه و حتی در آینده در سطح جهان باشد.همانطور که در برخی از علوم جدید در رده ای هستیم که می توانیم در آینده ای نزدیک با کشورهای بزرگ در صحنه رقابت قرار گیریم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دغدغه دولت و مجلس یکی است تصریح کرد: هدف ما رشد علمی درخدمت مردم و فرهنگ اسلامی ایرانی ماست. هدف ما این است که دانشگاهها، مراکز علمی و پژوهشی باشد ضمن آنکه با سیاستهای ملی،‌منطقه ای و جهانی همراه هستند فضا، فضای علمی فرهنگی باشد نه آنکه سیاسی و خدای ناکرده سیاسی کاری باشد.

وی با اشاره به برخی از مطالب رسانه ها خاطر نشان کرد: برخلاف آنچه که رسانه ها شایعه می کنند من در انتخاب وزیر تحت فشار هیچ گروه یا شخصیتی نه بوده و نه هستم و نه کسی هستم که فشار پذیر باشم و بخواهم به خاطر فشار گروهی کسی را انتخاب کنم.

رئیس دولت تدبیر و امید به وعده های انتخاباتی اش در ادامه اشاره کرد و افزود: وعده دادم که در اداره کشور و انتخاب افراد بدون مشورت صاحبنظران بنام آن رشته قدمی برندارم و تا امروز نیز در همه عرصه ها بدون مشورت آن کارشناسان تصمیمی را اتخاذ نکرده ام.

روحانی با بیان اینکه براساس قانون اساسی رئیس جمهور وظیفه دارد فردی را برای وزارت به مجلس معرفی کند ابراز داشت: در شرایطی هستیم که داوطلبان برای به بار گرفتن مسئولیتها زیاد نیستند و بایدبه این مسئله توجه کرد.

کد N585096

وبگردی