آفتاب

پنتاگون: برای آزادی کاسیگ تمام تلاشمان را کردیم

پنتاگون: برای آزادی کاسیگ تمام تلاشمان را کردیم

وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت این کشور تمام تلاش خود را برای جلوگیری از کشته شدن پیتر کاسیگ به دست داعش به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپاتنیک، وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان 13 ماهی که پیتر کاسیگ، امدادگر آمریکایی در اسارت اعضای داعش بود، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا و دولت واشنگتن و جو دانلی، سناتور ایالت ایندیانا تلاش‌های بسیاری کردند تا از این نتیجه فاجعه‌بار جلوگیری شود.

وزارت دفاع آمریکا به نقل از چاک هاگل اعلام کرد که کشته شدن کاسیگ نمونه‌ای دیگر از اقدامات وحشیانه داعش است.

چاک هاگل اعلام کرد که پیتر کاسیگ پس از مسلمان شدن در دوران اسارت، از خود اقدامات ارزشمندی نشان داده بود که نشان دهنده ماهیت واقعی دینی است که به آن گرویده بود.

رئیس جمهوری آمریکا با تایید مرگ پیتر کاسیگ، امدادگر شهروند ایالات متحده که در اسارت داعش بود، سربریدن او را "پلیدی محض" خواند.

پیش از این گروه تروریستی داعش با انتشار فایلی تصویری اعلام کرد، پیتر کاسیگ، گروگان آمریکایی را اعدام کرده است. گفته می‌شود که اعدام وی در سوریه صورت گرفته است.

کاسیگ پس از این که خدمت سربازی را در سال 2012 رها کرد، در سازمان امدادرسانی "سیرا" فعالیت می‌کرد تا این که توسط داعشی‌ها در دسامبر سال گذشته در سوریه دستگیر شد.

پیش‌تر والدین این آمریکایی با درخواست از داعش برای آزاد کردن فرزندشان، از اقدامات انسانی و اسلام آوردن کاسیگ به عنوان حسن نیت وی در قبال اسلام یاد کردند تا با این شیوه مانع از اعدامش شوند.

داعش پیشتر دو تبعه آمریکایی را که واشنگتن آنها را خبرنگار خوانده بود، سر برید. در مجموع این پنجمین شهروند غربی است که توسط داعش به این شیوه اعدام می‌شود.

انتهای پیام

کد N584992

وبگردی