آفتاب
ابوترابی در سالروز تاسیس مجمع مجالس آسیایی خبر داد

تصویب مصوبات کمیته اجرایی مجالس آسیایی به زودی در پاکستان

تصویب مصوبات کمیته اجرایی مجالس آسیایی به زودی در پاکستان

نایب رییس مجلس شورای اسلامی از بررسی و تصویب مصوبات کمیته اجرایی و کمیته‌های سیاسی اجتماعی و اقتصادی مجمع مجالس آسیایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در سالروز تشکیل مجالس آسیایی به تشریح تاریخچه چگونگی تشکیل این مجمع پرداخت.

وی گفت: در 23 آبان سال 1385 به همت همکاران عزیز در مجلس هفتم و با حمایت روسای پارلمان های کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان، فیلیپین، تایلند، چین و روسیه و همکاری نزدیک رییس مجلس وقت فیلیپین فرصتی به وجود آمد تا انجمن مجالس آسیایی در تهران با ارتقا و تصویب اساسنامه تشکیل شود.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: حضور 40 پارلمان کلیدی در تهران به تشکیل APA منجر شد. در اساس نامه‌ای که با همکاری نزدیک اساتید حقوق دانشگاه تهران و رایزنی نزدیک انجمن مجالس آسیایی تدوین شد. این اساسنامه به عنوان اساسنامه نخستین نهاد سیاسی قاره آسیا به تصویب اعضاء رسید.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال دوم تاسیس این نهاد تصمیم گرفته شد، دبیرخانه دائم APA در یکی از کشورهای عضو تاسیس شود. اعضای حاضر در نشست تهران در سال 1386 تهران را به عنوان مقر دبیرخانه انتخاب کردند و با دبیرکلی دوست عزیز و مدیر توانمند دکتر نژادحسینیان به اتفاق آرا موافقت کردند. ایشان طی 8 سال گذشته دارای کارنامه درخشان و ارزشمندی در مدیریت‌های اجرایی کلان کشور و در زمان نمایندگی ایران در سازمان ملل داشته و چهره شناخته شده‌ای بین کشورهای آسیایی هستند. ایشان طی هشت سال گذشته موفقیت‌های قابل قبولی در APA داشته به نحوی که راه را برای مشارکت پارلمان‌های آسیایی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هموار کرده است.

وی از تشکیل اجلاس آتی مجمع عمومی مجالس آسیایی در پاکستان خبر داد و افزود: طی روزهای آینده مجمع عمومی APA که ریاست آن هم اکنون با کشور پاکستان است، در لاهور با مشارکت هیات‌های پارلمانی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام

کد N584859

وبگردی