آفتاب

جزئیات استقرار دو گردان نظامی مصر در امارات

جزئیات استقرار دو گردان نظامی مصر در امارات

یک رسانه عرب زبان به نقل از منابع نظامی از استقرار دو گردان نظامی مصری در امارات و اهداف آن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر،روزنامه العربی الجدید گزارش داد: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر و صدقی صبحی وزیر دفاع این کشور با اعزام دو گردان پیاده و چترباز ارتش مصر در امارات به درخواست ابوظبی موافقت کرده اند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: اعزام این دو گردان به مثابه پیامی ضمنی ابوظبی به برخی از کشورهای منطقه که در راس آنها ایران قرار دارد درباره حمایت نظامی مصر از امارات است.

این منابع تاکید کردند: دو گردان از مدتی قبل در امارات حضور دارند اما موعد رسیدن آنها و اماکنی که در آن حضور دارند مشخص نیست. این درخواست امارات به دنبال حمایت اقتصادی از السیسی صورت گرفته است. این کمک اقتصادی امارات در جریان دیداری که میان اصحاب رسانه ای اماراتی و رئیس جمهوری مصر در قاهره برگزار شد توزیع شده است و مبلغ آن ده میلیارد دلار بوده است یعنی برابر با 75 میلیارد پوند مصری.1.5 میلیارد دلار برای تاسیس 50 هزار واحد مسکونی و 100 مدرسه و بازسازی و تعمیر 25 سیلوی گندم با گنجایش 1.5 میلیون تُن، احداث 78 مرکز، تامین برق از انرژی خورشیدی برای 62 هزار منزل در هفتاد روستا در نظر گرفته شده است.

منابع مذکور تاکید کردند: امارات هزینه این دو گردان شامل حقوق نظامیان و افسران مشارکت کننده در این دو گردان را متقبل شده است.

کد N584801

وبگردی