آفتاب

آغاز مجدد درگیری در فرودگاه دونتسک

آغاز مجدد درگیری در فرودگاه دونتسک

به رغم تلاش‌های اخیر به منظور برقراری مذاکره برای پایان دادن به درگیری‌ها در شرق اوکراین، فرودگاه شهر دونتسک این کشور هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرنگار خبرگزاری رویترز گزارش داد که امروز (دوشنبه) در نزدیکی فرودگاه مهم شهر دونتسک در چند نقطه انفجارهایی اتفاق افتاد که به دلیل اصابت گلوله توپ بوده است. این امر به بالاگرفتن درگیری‌های جدید میان شورشیان حامی روسیه و نیروهای دولتی اوکراین به رغم آتش‌بسی که در 5 سپتامبر میان آن‌ها مورد توافق قرار گرفت، انجامید.

این در حالی است که روز یکشنبه یکی از رهبران جدایی طلبان اوکراینی اعلام کرده بود این جدایی طلبان با نیروهای اوکراینی توافق کردند تا گلوله‌باران توپخانه‌ای فرودگاه دونتسک که هر طرف بخش‌هایی از آن را در اختیار دارد متوقف شود اما یک سخنگوی ارتش اوکراین در شهر کی‌یف اظهار داشت: قرار است این توافق تنها به شورشیان اجازه دهد تا اجساد را جمع‌آوری کرده و زخمی‌ها را از این فرودگاه خارج سازند.

وی همچنین گفت که اوایل امروز درگیری‌ها مجددا در فرودگاه دونتسک بالا گرفت.

ولادیسلاو سلزنیوف، سخنگوی ارتش اوکراین اظهار داشت: اکنون من نتیجه می‌گیرم که آن‌ها اجساد را جمع‌آوری کردند و شلیک‌های خود را بار دیگر آغاز کردند.

انتهای پیام

کد N584727

وبگردی