آفتاب
روحانی در همایش منهای عزت به‌علاوه تحریم:

استکبار جهانی با شروع مذاکرات سناریوی تقدیر ملت ایران را کلید زد

استکبار جهانی با شروع مذاکرات سناریوی تقدیر ملت ایران را کلید زد

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی با بیان اینکه استکبار جهانی از زمان شروع مذاکرات هسته‌ای سناریوی تقدیر ملت ایران را کلید زد و تبلیغات وسیعی به راه انداخت و ایران را پای میز مذاکره کشاند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید روحانی در همایش منهای عزت به‌علاوه تحریم که عصر امروز به همت کمیته صیانت از منافع ایران برگزار شده است، با اشاره به عواملی که در انحراف اسلام نقش داشته است، گفت: روی آوردن مسئولین به نقطه گرایی، به کارگیری مشاوران مرموز و غیرمسلمان، زمینه سازی برای تبدیل حکومت الهی به سلطنت موروثی، تفاوت حرف و عمل، تسامح و تساهل در حرام و حلال خدا و تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر عواملی هستند که در انحراف اسلام در طول این سالیان نقش مهمی داشته است.

وی ادامه داد: مخالفین اسلام نیز دریافتند چه عواملی بر تداوم اسلام تاثیرگذار است و همان عوامل را هدف قرار دادند و سعی کردند که آنها را کمرنگ سازند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی با اشاره به شرایط امروز و تکرار تاریخ گفت: مسائلی که امروز رخ می‌دهد گاهی دردناک و فاجعه‌آمیز است و می‌بینیم که دشمنان اساس را هدف قرار داده‌اند.

حجت الاسلام روحانی همچنین با اشاره به انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: امام(ره) توانست در عصر اتم در قرن بیستم تحول عظیمی بوجود آورد و انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند، لذا دشمن نیز انقلاب و عوامل شکل‌گیری آن را شناسایی و مورد هدف قرار داده است.

وی با اشاره به کتاب ایران و جهانی شدن که توسط سریع القلم مشاور رئیس جمهور نوشته شده است، گفت: در این کتاب نظریاتی آمده که پشت هر انسان غیرتمندی را می‌لرزاند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی افزود: با مطالعه این کتاب که رئیس جمهور نیز بر آن مقدمه نوشته است، مسائلی مطرح شده که مذاکرات هسته ای و مساله رابطه با آمریکا در برابر آن ناچیز است.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه این  کتاب استقلال کشور و انقلاب را هدف قرار داده است، گفت: این کتاب بار دیگر می خواهد ایران را زیر سلطه آمریکا ببرد.

وی با اشاره به اینکه در این کتاب نخستین مساله‌ای که مورد توجه قرار گرفته، کنار زدن اسلام است تصریح کرد: در صفحه 126 این کتاب می‌گوید واقعیت این است اگر ایران بخواهد  اسلامی رفتار کند و اسلام را راهنمای تصمیم گیری‌های خود قرار دهد نمی‌تواند با جهانی که بر مبنای سرمایه داری است، همکاری مناسب و راهبردی داشته باشد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ادامه داد: این کتاب بر آن است که بگوید بدون ارتباط با جهان نمی‌توانیم زندگی کنیم و این موضوع را به عنوان یک اصل ثابت می‌کند و می‌گوید اگر می‌خواهیم جهانی باشیم نباید پایبند اسلام باشیم و اسلام را در همه ابعاد پیاده کنیم.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به دیگر نظریه‌هایی که در کتاب سریع القلم تاکید شده است، ادامه داد: این کتاب عقیده دارد پیشرفت بدون هماهنگی با قدرت‌های بزرگ امکان پذیر نیست یعنی اگر می خواهیم پیشرفت کنیم و به خواسته های خود برسیم، باید اسلام را کنار بگذاریم.

وی همچنین با بیان اینکه این کتاب اعتقاد دارد که تنها راه نجات، لیبرالیسم است و نه اسلام، گفت: همچنین این کتاب برکنار زدن مردم از صحنه تاکید دارد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای عظیم امام به صحنه آوردن مردم بود، گفت: امام با کمک مردم انقلاب اسلامی را ایجاد کرد، اما سریع القلم در این کتاب می‌نویسد که باید سیاست خارجی را  از خیابان‌ها جمع کرد و به محافل سیاسی و دیپلماسی آورد، لذا در قضیه مذاکرات هسته ای می بینیم که مردم را در تاریکی و ناآگاهی نگه داشته‌اند و طبق این نظریه مردم باید از صحنه کنار روند.

حجت الاسلام روحانی چشم‌پوشی از استقلال را از دیگر اهداف کتاب «ایران و جهانی شدن» نام برد و گفت: در صفحه 130 این کتاب می نویسد در ادبیات جهانی لفظ استقلال منسوخ شده و این دوره، دوره ارتباطات است.

وی ادامه داد: استقلال از نظر این کتاب و نویسنده اش ضد ارزش است، یعنی از استقلال باید چشم بپوشیم تا با جهان بیرونی ارتباط برقرار کنیم.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: استکبار جهانی از زمان شروع این مذاکرات سناریوی تقدیر ملت ایران را کلید زد و تبلیغات وسیعی به راه انداخت که تحریم ها بر ایران اثر گذاشت و ایران را پای میز مذاکره کشاند.

حجت‌الاسلام روحانی همچنین با اشاره به برخورد دولت با منتقدان گفت: رئیس جمهور در سخنانش مردم را بی‌سواد و منتقدین را ناآشنا به موضوعات جهانی خواند و این مطلبی نبود که بی ریشه و بر اساس عصبانیت باشد؛ چراکه در این کتاب آمده است عموم مردم اطلاعات جهانی ندارند، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت بین‌الملل‌گرا باشند، لذا نیازمند نخبگان بین الملل‌گرا هستیم.

وی با اشاره به مصاحبه سریع القلم با تابناک گفت: در آن مصاحبه سریع القلم می گوید کسانی به درد مملکت‌داری می خورند که قبلا سوار هواپیما شده باشند، شکمشان سیر باشد، با جهان بیرونی آشنایی داشته باشند و فرهنگ غرب را درک کنند. و بر طبق این نظریه ها است که می بینیم دیگر مشاور رئیس جمهور می گوید ایران تنها در صنعت آبگوشت بزباش بر دنیا برتری دارد. ببینید چگونه ملت را تحقیر می کنند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ادامه داد: همچنین آشنا مشاور رئیس جمهور در مورد مساله مذاکرات هسته‌ای می‌گوید: مذاکره با 1+5 فراتر از مساله مردم و نمایندگان مردم است و این چنین است که ملت را کوچک می شمرند.

حجت الاسلام روحانی خاطر نشان کرد: آنچه که انسان از این کتاب می فهمد و آنچه که تاکنون از روش و رفتار دولتمردان دیده ایم تنها مساله، مساله مذاکره نیست، بلکه مساله سلب استقلال و از بین بردن اسلام ناب محمدی است.

وی در ادامه با بیان اینکه تنها راه ایستادگی در مقابل این نظریات به فرموده امام(ره) جایگزینی مغز استقلالی به جای مغز استعماری است، گفت: شرط اول استقلال، استقلال فکری است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی همچنین با اشاره به رسالت امروز ملت تصریح کرد: بصیرت، آگاهی، پیروزی از ولایت فقیه، حضور در صحنه رسالت امروز ما است و نباید اجازه دهیم کسانی که استقلال ما را هدف گرفته‌اند بتوانند نقشه‌های شوم خود را پیاده کنند.

کد N584681

وبگردی