آفتاب

راه‌اندازی 360 دارالقرآن در کشورهای خارجی از سوی جامعةالمصطفی

راه‌اندازی 360 دارالقرآن در کشورهای خارجی از سوی جامعةالمصطفی

معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی از فعالیت ۳۶۰ مرکز و خانه قرآن در سراسر جهان با حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه جامعة‌المصطفی با 70 کشور ارتباط علمی و آموزشی دارد، افزود: از 120 کشور طلبه داریم و با بیش از هزار مرکز و مدرسه و حوزه دینی در نقاط مختلف دنیا ارتباط داریم.

معاون فرهنگی تربیتی المصطفی(ص) فراگیرسازی تفسیر قرآن، تربیت حافظان قرآن و حمایت از 360 مرکز و خانه قرآن در نقاط مختلف جهان به عنوان شبکه‌ای قرآنی را از برنامه‌های بلندمدت المصطفی(ص) برشمرد.

وی افزود: بیشترین مراکز قرآنی در کشورهایی مانند عراق، افغانستان، تانزانیا، هند، سریلانکا، اندونزی و ... هستند همچنین برای فراگیری تفسیر در جامعه المصطفی، دانش‌پژوهان 150 رشته باید تا حدی به مسایل قرآنی احاطه داشته باشند که بخشی از آن در قالب مباحث درسی به عنوان واحد حفظ ارایه شده و بخشی نیز از طریق جشنواره قرآن و حدیث به صورت مکمل انجام و همه طلاب از ابتدای تحصیل تا انتهای آن یک دوره تفسیر را می‌گذرانند.

صالح با بیان اینکه تاثیرگذارترین و بزرگترین کار فرهنگی برای نهادهای علمی و آموزشی توسعه و ترویج قرآن کریم است، بیان کرد: انس با قرآن، افزایش شناخت از قرآن، معرفی چهره‌ها و شخصیت‌ها و معرفی الگوهای قرآنی به طلاب از مهمترین اهداف بیستمین جشنواره قرآن و حدیث است.

وی معرفی آثار آیت‌الله جوادی آملی در جشنواره را از دیگر برنامه‌ها عنوان و اظهار کرد: در جشنواره قرآن و حدیث یکی از سیاست‌های ما این است که تنها به صوت و ظواهر، اکتفا نکنیم بلکه به معارف قرآنی و حدیث نیز توجه کنیم که می‌توان به پرداختن به نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار نگاه منظومه‌ای به کتب قرآنی در این جشنواره اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هر سال مجموعه‌ای از آثار قرآنی بزرگان در جشنواره به عنوان منبع مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: شعار امسال این جشنواره فرهنگ و سبک زندگی قرآنی است و مخاطبان ما 13 هزار طلبه جامعةالمصطفی در داخل و 40 کشور دیگر هستند.

انتهای پیام

کد N584629

وبگردی