آفتاب
باهنر:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو وحدت نهادهای حکومتی و مردمی است

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو وحدت نهادهای حکومتی و مردمی است

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی ناگزیر از وحدت نظر میان نهادهای حکومتی و سازمان‌های مردم نهاد هستیم و در صورتی که مردم و مسئولین همکاری نکنند با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا- منطقه خراسان، محمدرضا باهنر بیان کرد: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با عزمی ملی همراه شود، می‌توانیم ضربه محکمی بر تحریم‌های دشمن وارد آوریم.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها نیز مانند سایر حوادث طبیعی که در دهه‌های اخیر شاهد آن‌ها بودیم می‌تواند ضرباتی را بر پیکره کلی اقتصاد کشور وارد آورد، افزود: باید با تحریم‌ها اصولی و براساس سیاست اقتصاد مقاومتی برخورد شود تا شاهد شکست تحریم‌ها باشیم.

باهنر عنوان کرد: نباید گمان کرد که سیاست‌ اقتصاد مقاومتی تنها مخصوص زمان تحریم‌ها است بلکه ادبیات اقتصاد مقاومتی مدت‌هاست که به دلایلی همچون مقابله با تغییرات ناگهانی اقتصادی جهانی، جلوگیری از آسیب‌ها و تهدیدات اعم از تحریم‌ها و حوادث طبیعی و مباحثی که اقتصاد را لرزان می‌کند در ترمولوژی حقوق بین‌الملل وارد شده است.

باهنر، اجرای اقتصاد مقاومتی را امری لازم و غیرقابل گذشت خواند و ادامه داد: به همین دلیل نیز بسیاری از کشورها به دنبال تدوین و طراحی اقتصاد مقاومتی هستند

گفتنی است که همایش ملی- منطقه‌ای راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی توسط جوانان آرمانگرا و همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی 29 و 30 آبان ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیا

کد N584620

وبگردی