آفتاب
بروجردی مطرح کرد

روابط ایران و روسیه، روابطی راهبردی برای برقراری ثبات و آرامش در منطقه

روابط ایران و روسیه، روابطی راهبردی برای برقراری ثبات و آرامش در منطقه

علاالدین بروجردی، روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه را روابطی مهم و راهبردی برای برقراری ثبات و آرامش در منطقه دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،‌الکسی پوشکوف رئیس کمیته بین‌الملل دومای روسیه صبح دوشنبه با علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار بر ضرورت توسعه و گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه روابطی راهبردی برای برقراری ثبات و آرامش در منطقه است.

وی در همین راستا افزود: مجلس شورای اسلامی از هر گونه رویکردی برای ارتقاء سطح ارتباطات فی مابین در عرصه‌های سیاسی ،‌ اقتصادی و فرهنگی حمایت می‌کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به بحران های موجود در منطقه تصریح کرد: زیاده‌خواهی ها و سیاست های غلط آمریکا و هم پیمانان منطقه ایش عامل اصلی ایجاد بحران در منطقه می‌باشد و ادامه کمکهای کشورهای قدرتمند به گروه های تروریستی هیچ کمکی به حل بحران در منطقه نمی کند.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش همکاری سیاسی دو کشور در بحران سوریه را مفید دانست و تصریح کرد: حل بحران سوریه فقط از طریق گفت‌و‌گوهای سیاسی با حضور تمام گروه های سوری میسر است.

وی در پایان بر تبادل هیات های سیاسی و پارلمانی دو کشور جهت انتقال تجربیات و مشورتهای مستمرتاکید کرد.

در ادامه این دیدار الکسی پوشکوف رئیس کمیته بین‌الملل دومای روسیه با مهم شمردن روابط دو کشور در عرضه های منطقه ای و بین‌المللی گفت:‌شرایط ناعادلانه روابط بین‌الملل در عصر حاضر موجب افزایش ناامنی در جهان گردیده است و باید باهمکاری کشورهای مستقل و تاثیرگذار این روند تغییر پیدا کند.

وی تشکیل گروه های تروریستی در منطقه را سیاست کشورهای غربی دانست و افزود: مبارزه با تروریسم وجود غلط آمریکا و کشورهای غربی برای حضور در منطقه می باشد و این سیاست عامل گسترش تروریسم ناامنی در منطقه شده است.

وی در پایان بر استمرار رایزنی و مشورت میان مجالس دو کشور تاکید کرد و از بروجردی برای انجام سفری رسمی به مسکو دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام

کد N584392

وبگردی