آفتاب

گفت‌وگوی تلفنی محمود عباس با جان کری و موگرینی درباره روند صلح

گفت‌وگوی تلفنی محمود عباس با جان کری و موگرینی درباره روند صلح

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دو تماس تلفنی را از سوی جان کری و فدریکا موگرینی دریافت کرد و به بررسی ازسرگیری روند صلح پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی جان کری، وزیر خارجه آمریکا درخصوص راه‌های از سرگیری روند صلح بحث و گفتگو کرد.

وی همچنین در تماس تلفنی فدریکا موگرینی، رئیس جدید سیاست خارجه اتحادیه اروپا درخصوص راه‌های ازسرگیری روند صلح بحث و گفتگو کرد.

از سوی دیگر، مصر اعلام کرد که همواره برای ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی در تلاش است.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر که از امارات به قاهره بازگشته بر لزوم فراهم کردن شرایط مناسب و بازسازی نوار غزه به ویژه همزمان با فرا رسیدن فصل سرما تاکید کرد.

سفیر فلسطین در قاهره نیز اعلام کرد که طرح صلح عربی در 29 ماه جاری میلادی در قاهره به منظور بررسی تحولات فلسطین و با ریاست صباح خالد الصباح وزیر خارجه کویت برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر، احمد بن حلی، نماینده دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین اعلام کرد که شورای اتحادیه عرب روند اجرای تصمیمات خود از جمله بررسی تحولات اخیر فلسطین و همچنین موضوع تحکیم امنیت ملی عربی و مبارزه با گروه‌های تروریستی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

احمد بن حلی اعلام کرد که دبیرکل اتحادیه عرب یادداشتی را به کشورهای عضو اتحادیه ارائه کرده تا هرچه سریع‌تر برای بررسی تحولات اخیر فلسطین، نشستی را تشکیل دهند.

انتهای پیام

کد N583691

وبگردی