آفتاب
بعد از فواد معصوم؛

رئیس پارلمان عراق به عربستان می‌رود

رئیس پارلمان عراق به عربستان می‌رود

رئیس پارلمان عراق امروز (دوشنبه) برای بحث و گفتگو با مسئولان عربستانی درخصوص اوضاع عراق و روابط دو جانبه به عربستان می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، منابع آگاه در پارلمان عراق اعلام کردند که سلیم جبوری، رئیس پارلمان به همراه همام حمودی و آرام الشیخ دو معاونش و هیاتی از پارلمان در سفری عصر امروز (دوشنبه) به ریاض، پایتخت عربستان می‌رسد.

به گزارش این منابع، وی قرار است با مسوولان عربستانی درخصوص روابط دو جانبه میان دو کشور بحث و گفتگو کند.

سلیم جبوری در سفر خود به نجف و دیدار با آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان با وی درخصوص اوضاع سیاسی و امنیتی عراق بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار آیت‌الله سیستانی از پارلمان عراق خواست تا اقدامات کارآمدی برای پایان دادن به فساد اتخاذ کند.

وی همچنین از گروه‌های سیاسی خواست تا در مقابله با تروریسم با هم متحد شده و تلاش کنند تا امنیت و ثبات را در کشور برقرار سازند.

وی همچنین بر لزوم اصلاحات سیاسی و اجتماعی در کشور و مقابله با چالش‌های کنونی تاکید کرد و درخصوص بودجه کل کشور و ماهیت برخی قوانین مهم در عراق که به نفع ملت این کشور باشد بحث و گفتگو کرد.

آیت‌الله سیستانی همچنین بر لزوم توجه به مشکلات آوارگان که تعداد آنها به حدود دو میلیون تن رسیده است و لزوم اتخاذ اقدامات فوری برای کمک به آنان تاکید کرد.

جبوری با اشاره به اینکه مساله فساد از چالش‌های مهمی است که عراق با آن مواجه شده است، گفت: من با سیستانی برای پایان دادن به این مساله که خطر و تهدیدی واقعی برای کشور است، توافق کردم.

انتهای پیام

کد N583605

وبگردی