آفتاب

حمایت مجدد پارلمان لیبی از «عملیات کرامت» به رهبری خلیفه حفتر

حمایت مجدد پارلمان لیبی از «عملیات کرامت» به رهبری خلیفه حفتر

پارلمان لیبی بار دیگر حمایت خود را از «عملیات کرامت» به رهبری خلیفه حفتر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، پارلمان لیبی در بیانیه‌ای حمایت خود را از «عملیات کرامت» به رهبری خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروهای زمینی ارتش ملی لیبی علیه شبه‌نظامیان تندرو که موجب کنترل دولت بر مناطق تحت سیطره شبه‌نظامیان تندرو شده است، اعلام کرد و از جامعه جهانی خواست تا موضع صریح و علنی خود را نسبت به جنگ علیه تروریسم در لیبی که این جنگ به رهبری خلیفه حفتر صورت می‌گیرد، اعلام کند.

در این بیانیه آمده است: عملیات کرامت براساس ابزار و روش قانونی صورت می‌گیرد و ما با هرگونه مداخله خارجی در این روش مخالفیم.

در این بیانیه تاکید شده است: عملیات کرامت و رهبران آن عملیات نظامی قانونی و وابسته به ستاد ارتش و دولت لیبی است و این عملیات مشروعیت خود را از مردم لیبی می‌گیرد.

پارلمان لیبی حمایت کامل خود را از ارتش و ستاد ارتش لیبی اعلام و تعلل ورزیدن پارلمان در حمایت از عملیات کرامت علیه گروه‌های مسلح تندرو را تکذیب کرد.

خلیفه حفتر از مه گذشته عملیاتی را با عنوان «عملیات کرامت» علیه شبه‌نظامیان مسلح که کنترل برخی مناطق را در طرابلس و بنغازی در دست گرفته‌اند، آغاز کرد و کنترل بیشتر مناطق بنغازی را در دست گرفت.

دولت عبدالله الثنی، نخست‌وزیر لیبی و ریاست ستاد ارتش لیبی پیشتر حمایت خود را از این عملیات اعلام کرده بودند.

انتهای پیام

کد N583570

وبگردی