آفتاب

دامادی: مجلس برای تعیین تکلیف وزارت علوم به دانش آشتیانی رای دهد

دامادی: مجلس برای تعیین تکلیف وزارت علوم به دانش آشتیانی رای دهد

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست با رای به وزیر پیشنهادی علوم، تکلیف این وزارتخانه را هر چه سریعتر روشن کنند.

محمد دامادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نظر بین دولت و مجلس بر سر وزارت علوم، گفت: من این ماجرا را خیلی تعبیر به اختلاف بین دولت و مجلس نمی‌کنم و اینطور فکر نمی‌کنم که شکاف بسیار زیادی وجود دارد اما به هر حال نهاد اجرا و تقنین اگر از هم فاصله بگیرند سودی عاید هیچ کس نمی‌شود و نتیجه این است که مردم متضرر می‌شوند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت نیز برای معرفی وزیر پیشنهادی علوم باید زودتر اقدام می‌کرد تا ما با گزینه پیشنهادی دولت آشنایی پیدا می‌کردیم. من خودم روز قبل آقای وزیر را دیدم و برنامه‌های ایشان را نیز دو روز قبل مطالعه کردم. در این شرایط تصمیم‌گیری سخت می‌شود؛ چه برای کسانی که می‌خواهند از وزیر پیشنهادی دفاع کنند و چه کسانی که می‌خواهند ابهامی را مطرح کنند.

دامادی ادامه داد: تا چه وقت می‌خواهیم این جریان را ادامه دهیم که به وزیر پیشنهادی دولت رای ندهیم و دولت وزیر بعدی را معرفی کند. این شرایط به نفع کشور نیست.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم وحدت بین قوا، خاطرنشان کرد: ما امیدواریم بر اساس شاخصه‌هایی که دولت دارد و در هماهنگی با نمایندگان اتفاق خوبی برای وزارت علوم بیفتد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌توان پیش‌بینی درستی از رویکرد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم داشت، اظهار کرد: ما امیدواریم نمایندگان به آقای آشتیانی رای دهند تا تکلیف این وزارتخانه و تکلیف جوانان ما هر چه سریعتر مشخص شود.

انتهای پیام

کد N583554

وبگردی