آفتاب

نگرانی پوتین از پاکسازی قومی در اوکراین

نگرانی پوتین از پاکسازی قومی در اوکراین

رئیس جمهوری روسیه گفت، نسبت به این موضوع متقاعد شده که ممکن است راهی برای حل بحران اوکراین یافت شود. این در حالی است که وی همچنین نسبت به تهدید پاکسازی نژادی در اوکراین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه با شبکه آلمانی ای آر دی از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه دفاع کرد و در ادامه در خصوص روابط مسکو و برلین تاکید کرد که روابط این دو قدرت هیچ گاه بهتر از این نبوده است.

پوتین پس از انتقاد از دولت اوکراین برای استفاده از زور به جای مذاکره و تحریک مخالفان در شرق اوکراین گفت: آیا کسی می‌تواند برای این شرایط راه حلی بیابد؟ بله من معتقدم که راهی وجود دارد.

پوتین افزود: خیلی واضح اعلام می‌کنم که ما نسبت به تمایلاتی برای پاکسازی نژادی نگران هستیم. ما می‌ترسیم که اوضاع به سمت نئونازیسم پیش برود. افرادی هستند که با نمادهای اس اس بر روی کلاهخود حرکت می‌کنند به همین علت است که ما ابراز نگرانی می‌کنیم چرا که ممکن است فاجعه‌ای برای مردم اوکراین رخ دهد.

رئیس جمهوری روسیه معتقد است که اوکراین آینده روشنی دارد اما باید چارچوبی وجود داشته باشد تا تمام اقلیت‌ها احساس آرامش کنند.

وی افزود: اوکراین کشوری بزرگ با مردمی عالی است اما یک چیز در این میان وجود ندارد درکی که موجب موفقیت، ثبات و رشد در اوکراین شود و همه به دور از اینکه به چه زبانی صحبت کنند احساس کنند که در خانه خود هستند. حال می‌خواهد مجار، روس، لهستانی و یا اوکراینی باشد.

این مقام ارشد روسیه تاکید کرد که الحاق کریمه طبق قوانین بین‌المللی و دموکراتیک مشروع و قانونی است و پارلمان منطقه‌ای و مردم در رفراندوم به آن رای مثبت دادند. وی در ادامه تاکید کرد که سربازان روسی برای ادامه کشتار مستقر شدند و وی از واکنش غرب متحیر شده است.

پوتین گفت: از نظر ما این واکنش کاملا نامناسب است. من اطمینان دارم که روسیه تحت هیچ شرایطی قوانین بین المللی را نقض نکرده است. من به همراه آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هر دو تلاش می‌کنیم تا شرایط در اوکراین را آرام کنیم. این به نفع ماست و ما به دنبال راه حل مشترک و چارچوب سیاسی مشترک هستیم. ما برای آن آماده‌ایم اما تنها از طریق همکاری مشترک می‌توان به آن دست یافت.

رئیس جمهوری روسیه در خصوص اینکه آیا مرتکب اشتباهی شده است یا خیر گفت: اشتباهات همیشه رخ می‌دهد چه در زندگی خصوصی و چه در کار همه اشتباه می‌کنند اما آنچه مهم است واکنش مناسب، تحلیل و درک این که آن یک اشتباه بوده است و پس از آن تغییر رفتار است و پس از آن باید برای یافتن راه حلی تلاش کنیم.

انتهای پیام

کد N583148

وبگردی