آفتاب
محسن شریفیان به مهر گفت:

«لیان» به تهران می‌آید/ طنین موسیقی سوگواری بوشهر در مالزی

«لیان» به تهران می‌آید/ طنین موسیقی سوگواری بوشهر در مالزی

محسن شریفیان که به تازگی موسیقی سوگواری بوشهر را در دومین جشنواره فرهنگ و هنر کشورهای اسلامی در مالزی اجرا کرده است از کنسرت این گروه پس از ماه محرم و صفر در تهران خبر داد.

محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی «لیان» که به تازگی از مالزی برگشته است درباره حضورش در دومین جشنواره فرهنگ و هنر کشورهای اسلامی در مالزی به خبرنگار مهر گفت: دومین جشنوارهبین المللی فرهنگ و هنر کشورهای اسلامی 8 تا 12 آبان با حضور 10 کشور در مالزی برگزار شد که من از ایران بخش هایی از موسیقی سوگواری بوشهر را اجرا کردم. ضمن اینکه در این اجرا محمدحسن کریمی مرا همراهی می کرد. 

وی درباره انتخاب موسیقی سوگواری بوشهر برای اجرا در این جشنواره توضیح داد: این جشنواره به مناسبت آغاز سال هجری قمری در ماه محرم برگزار می شود و چون این ایام برای ما شیعیان با مراسم عزاداری امام حسین(ع) همراه است بخش هایی از موسیقی سوگواری بوشهر را اجرا کردم و در این اجرا جنبه های زیبایی شناسی موسیقی بوشهر را در نظر داشتم.

سرپرست گروه موسیقی «لیان» افزود: همه تلاش من این بود که در دومین جشنواره فرهنگ و هنر کشورهای اسلامی در مالزی موسیقی بومی ایران را معرفی کنم.

این نوازنده نی انبان در پایان خبر داد: پس از پایان ماه محرم و صفر همراه با گروه موسیقی «لیان» کنسرتی در تهران برگزار می کنم. همچنین در تدارک برگزاری دو کنسرت در خارج از کشور هستم.

کد N583131

وبگردی