آفتاب

کامپیوتر مجازی چیست؟

کامپیوتر مجازی چیست؟

یک کارشناس ارشد هوش مصنوعی گفت: اگر به یک کامپیوتر اضافه نیاز دارید تا روی آن یک سیستم عامل دیگر نصب کنید یا اینکه نیاز دارید نرم افزار خاصی را روی رایانه دیگر نصب کنید اما از نحوه نصب آن مطمئن نیستید و یا اینکه می‌خواهید نصب ویندوز یا لینوکس را یاد بگیرید اما نمی خواهید اطلاعاتتان را به خطر بیاندازید راه حل آن استفاده از کامپیوتر مجازی است.

داریوش زندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در کردستان، اظهار کرد: کامپیوتر مجازی یک نرم افزاراست که بر روی کامپیوتر شما نصب می شود؛ کاربر می تواند یک کامپیوتر یا چندین کامپیوتر را در آن تعریف کند به این شکل که با دادن مشخصات لازم شامل میزان درصد پردازنده از پردازنده اصلی کامپیوترتان، میزان حافظه اصلی و مقدار حافظه ذخیره سازی مشخص می‌شود.

این کارشناس ارشد هوش مصنوعی عنوان کرد: بدیهی است که نمی توان کامپیوتر مجازی قویتری نسبت به کامپیوتر اصلیتان داشته باشید پس از تعریف یک کامپیوتر مجازی انگار شما یک کامپیوتر جدید را دارید که باید برای آن سیستم عامل لازم (ویندوز، لینوکس و یا مک) را نصب و بسته به نیازتان نرم افزارهای لازم را در آن نصب کنید.

وی با اشاره به اینکه دو نمونه بسیار معروف از نرم افزارهای کامپیوتر مجازی VMware و VirtualBox هستند تصریح کرد: VMware که یک نرم افزار کامل در این زمینه است که برای تهیه آن نیاز به پرداخت هزینه زیادی است اما VirtualBox یک نرم افزار آزاد بوده که به صورت رایگان موجود است.

او عنوان کرد: استفاده از این نرم افزارها نیاز به تخصص خاصی ندارد هر کاربری می تواند پس از چند دقیقه تا چند ساعت سر و کله زدن با این گونه نرم افزارها درک درستی از آن داشته باشد.

زندی خاطرنشان کرد: یکی از نگرانیهای کاربرانی که می‌خواهند از ویندوز به لینوکس کوچ کنند عدم آشنایی با این سیستم عامل و خطراتی است که نصب لینوکس می تواند به همراه داشته باشد اما با استفاده از این نرم افزار می توان بدون نگرانی هر چیزی را بر روی کامپیوتر مجازی امتحان کنید پس از اینکه نحوه نصب و پیکربندی لینوکس را یادگرفتید می توانید آن را روی کامپیوتر خود نصب و از آن استفاده کنید.

وی یادآور شد: به صورت کلی کامپیوتر مجازی می تواند به عنوان ابزاری آموزشی مناسب برای هر شخصی و هر ارگانی استفاده شود.

انتهای پیام

کد N583092

وبگردی