آفتاب
معاون وزیر اقتصاد و دارائی:

تدوین مهندسی تامین منابع مالی ضرورتی برای استان / حجم سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی ۶۰۰ میلیون دلار است

تدوین مهندسی تامین منابع مالی ضرورتی برای استان / حجم سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی ۶۰۰ میلیون دلار است

اراک- خبرگزاری مهر: معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: تدوین مهندسی تامین منابع مالی در راستای برنامه ریزی دقیق تر برای سرمایه گذاری در استان مرکزی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خزاعی در جلسه شورای اداری استان شامگاه یکشنبه با بیان اینکه استان مرکزی از استان های موفق در تامین منابع مالی و سرمایه گذاری است، افزود: در استان مرکزی ۳۵ سرمایه گذاری خارجی مصوب شده که از این تعداد ۲۷ سرمایه گذاری در حال فعالیت هستند.

وی حجم سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی را  ۶۰۰ میلیون دلار اعلام و  ابراز کرد: این حجم سرمایه گذاری خارجی در استان در شرایط سخت فعلی نشان از اخلاق مداری مدیران استان دارد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران اظهار داشت: باید با عنایت به توان استان در زمینه سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار خارجی با حمایت بیشتر از سرمایه گذاران داخلی بتوانیم توسعه این استان  و رشد اقتصادی کشور  را بیش از پیش تضمین نماییم.

وی تاکید کرد: حمایت از سرمایه گذاران داخلی می تواند زمینه ساز حضور بیشتر سرمایه گذاران خارجی در استان و کشور را فراهم نماید.

خزاعی ادامه داد: در شرایط فعلی در استان مرکزی نزدیک به ۹۰ میلیون دلار سرمایه گذاری به تصویب رسیده که این مهم نشان دهنده  است که دشمنان علی رغم توطئه های فراوانی که برای ضربه زدن به ایران اسلامی انجام داده اند نتوانسته اند نبض حیات این کشور یعنی رشد اقتصادی آن را متوقف نمایند.

وی تاکید کرد: مسئولان استان باید در راستای رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این استان و رفع موانع بر سر راه سرمایه گذاران بیش از گذشته تلاش نمایند.

معاون وزیر اقتصادی کشور در ادامه با تاکید بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه افزود: جمهوری اسلامی ایران به دلیل اشاعه فرهنگی و دینی، وجود نیروی انسانی معتقد و فعال، همچنین با مولفه هایی غیر نظامی یعنی ایمان به خدا توانسته اقتدار سیاسی و اقتصادی را در منطقه کسب نماید.

خزاعی تصریح کرد: حفظ این مسیر و حفظ اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا مولفه های بسیار مهمی دارد که یکی از آن مولفه ها توسعه حوزه اقتصادی است؛ لذا باید با استفاده از تحریم ها و تبدیل آنها به فرصت بتوانیم به جایگاه واقعی اقتصادی خود در منطقه دست یابیم.

وی ادامه داد: دنیای استکبار از قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه هراس دارد؛ لذا برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

خزاعی خاطرنشان ساخت: مسئولان در این شرایط وظیفه دارند با حمایت شفاف و صحیح، همچنین رفع مشکلات سرمایه گذاران در راستای توسعه اقتصاد کشور تلاش نمایند.

هدف مسئولان استانی رفع مشکلات سرمایه گذاران است

استاندار مرکزی هم در این جلسه ابراز کرد: مسئولان استان مرکزی در راستای رفع مشکلات سرمایه گذاران و جذب سرمایه گذار به این استان از هیچ کوششی فروگذار نخواهند بود.

محمدحسین مقیمی ادامه داد: در شرایط تحریم های فعلی و با عنایت به اینکه سرمایه گذاری در این شرایط سخت و دشوار است باید با همدلی بیشتر  بین سرمایه گذاران و مسئولان حجم سرمایه گذاری را در این استان افزایش دهیم.

وی بیان داشت: افزایش حجم سرمایه گذاری و کاهش قیمت های تمام شده یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی استان و کشور بشمار می رود.

درآمد ملی استان نسبت به مدت مشابه قبل ۱۸۹ درصد رشد داشته است

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان هم در این جلسه اظهار داشت: در هفت ماهه اول امسال، استان مرکزی در بخش درآمدهای ملی نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد ۱۸۹ درصدی مواجه بوده است.

میرزاخانی ادامه داد: در این استان در هفت ماهه نخست سال ۹۳ باید دو هزار و صد میلیارد تومان وصول می شده که از این میزان در این مدت یک هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان وصول شده است.

وی ابراز کرد: سهمیه هفت ماهه مالیاتی  اول امسال  ۵۶۴ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۵۴ درصد مالیات ارزش افزوده بوده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان با بیان اینکه ۳۱۶ میلیارد تومان در هفت ماهه اول امسال در استان،  مالیات بر ارزش افزوده محقق شده است، بیان داشت: سهم شهرداری ها در این مدت ۱۰۶ میلیارد تومان و سهم دهیاری ها هم ۳۲ میلیارد تومان بوده که به آنها پرداخت شده است.

افتتاح ۳۱ سالن ورزشی در هفته بسیج

فرمانده سپاه روح ا... استان مرکزی نیز در این جلسه به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج به تشریح عملکرد بسیج استان در سال ۹۳ پرداخت و ابراز کرد: از ۱۵ مهر ماه سال ۹۳ تاکنون سه هزار دانش آموز به مناطق راهیان نور اعزام شده اند.

سردار مهدی صدیقی ادامه داد: در سال ۹۳ و در فصل تابستان ۱۶۰۰ نفر از عموم مردم و ۱۶ هزار نفر هم در سالروز ارتحال امام (ره) به مناطق راهیان نور اعزام شدند.

وی بیان داشت: سپاه روح ا... استان مرکزی در سال ۹۳  و در راستای اجرای برنامه های فرهنگی در این استان ۷۸۱ نشست با ۱۴۸ هزار نفر در خصوص معایب ماهواره برگزار کرده  است که تاکنون ۳۰۰ نفر داوطلبانه دیش های ماهواره خود را به سپاه تحویل داده و سیستم های دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کرده اند.

فرمانده سپاه روح ا... استان مرکزی عنوان کرد: امسال ۱۵ میلیارد تومان وام اشتغالزایی به ۱۴۰۰ نفر در استان اعطا شده و این در حالی است که ۸۰۰ میلیون تومان هم در مناطق محروم در راستای محرومیت زدایی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج امسال ۳۱ سالن ورزشی در استان افتتاح می شود، افزود: طبق پیش بینی های انجام شده قرار است ۲۴ سالن ورزشی دیگر هم در سطح استان در سال آینده افتتاح شود.

سردار صدیقی یادآور شد: نشست نخبگان علمی، اجتماع بزرگ بسیجیان در پنج آذر ماه و برگزاری جشنواره کشوری مدرسه عشق در فضای مجازی از جمله برنامه های پیش بینی شده در هفته بسیج امسال تلقی می شوند.

کد N582910

وبگردی