آفتاب

واریز وجوه مربوط به سهم دولت از بهای خوراک پالایشگاه، ماهانه به خزانه داری کل

واریز وجوه مربوط به سهم دولت از بهای خوراک پالایشگاه، ماهانه به خزانه داری کل

وزارت نفت مکلف شد وجوه مربوط به سهم دولت از بهای خوراک پالایشگاه ، شرکت های پتروشیمی و شرکت های تابعه را به طور ماهانه محاسبه و به خزانه داری کل کشور واریز نماید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از قوانین دولت و دائمی شدن احکام بودجه با بندی موافقت کردند که طی آن شرکت ملی پالایش فراورده های نفت ایران وشرکت های پالایش نفت داخلی و شرکتهای پتروشیمی موظفند در پایان هر ماه بهای خوراک نفت خام و میعانات گازی دریافتی خود و همچنین خوراک معادل فراورده‌های پتروشیمی تحویلی به شرکت پالایش پخش را به خزانه داری کل کشور واریز نمایند.

همچنین وزارت نفت مکلف شد که از شرکت‌های تابعه نفت وجوه مربوط به سهم دولت از بهای خوراک پالایشگاه ها شرکت های پتروشیمی و شرکت های تابعه را وصول و ماهانه به خزانه داری کل کشور واریز نماید و در صورت عدم واریز در پایان ماه به حساب خزانه داری کل کشور، مبالغ مربوط به ماه قبل را از حساب شرکت های پالایش پخش وپتروشیمی به صورت الاحساب برداشت می‌کند و در صورت واریز بهای خوراک پالایشگاه به خزانه وزارت اقتصاد و دارایی مکلف است با اعلام وزارت نفت راسا نسبت به برداشت از حساب شرکت ها اقدام نماید.

به گزارش ایسنا بنابراین در این بند پیشنهاد اصلاح و اضافه شدن عبارت شرکت های پتروشیمی و شرکت های پالایش و پتروشیمی تصویب شد.

همچنین در ذیل این بند نیز که به موجب آن پالایشگاه های نفت خام و میعانات گازی خوراک تحویلی خود را به بهای 95 درصد قیمت تحویلی روی کشتی فوب خلیج فارس از شرکت تابعه ذیربط وزارت نفت خریداری می‌کنند مشمول احکام مربوط به پرداخت سهمی ارزش صادرات تولیدی خود به حساب صندوق توسعه ملی نمی باشد.

انتهای پیام

کد N582683

وبگردی