آفتاب
سیدمرتضی افقه در گفت‌و‌گو با ایلنا:

روحانی در انتخاب دانش آشتیانی همه ملاحظات را رعایت کرده است

روحانی در انتخاب دانش آشتیانی همه ملاحظات را رعایت کرده است

با وجود گذشت حدود یک سال و نیم از عمر دولت اعتدال، مشخص نبودن وضعیت وزارت علوم به صلاح کشور و جامعه علمی و دانشگاهی نبوده و بهتر است نمایندگان ملاحظات سیاسی مملکت را در نظر داشته باشند.

استاد اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: وزارت علوم یکی از وزارتخانه‌های حساس و تأثیرگذار است و با قشر جوان و تحصیل کرده جامعه ارتباط مستقیم دارد؛ لذا توصیه این است که نمایندگان محترم از برخورد سیاسی با این وزارتخانه پرهیز کنند.

سید مرتضی افقه در ادامه افزود: به نظر می‌رسد، رییس جمهور محترم تمام مواردی را که باید در خصوص گزینه پیشنهادی وزارت علوم مورد توجه قرار می‌داد را در انتخاب و پیشنهاد دکتر دانش آشتیانی لحاظ نموده است تا بتواند نظر مثبت مجلس را جلب کند.

وی گفت: دکتر آشتیانی از لحاظ علمی نمره قابل قبولی داشته و مشی سیاسی ایشان نیز، مشی مناسب و قابل اعتناست و گزینه مناسبی برای هدایت وزارت علوم محسوب می‌شود.

استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: با وجود گذشت حدود یک سال و نیم از عمر دولت اعتدال، مشخص نبودن وضعیت وزارت علوم به صلاح کشور و جامعه علمی و دانشگاهی نبوده و بهتر است نمایندگان ملاحظات سیاسی مملکت را در نظر داشته باشند.

کد N582444

وبگردی