آفتاب

العبادی زیر بار پیشنهاد دمپسی نرفت

العبادی زیر بار پیشنهاد دمپسی نرفت

یک منبع نزدیک به نخست وزیر عراق از مخالفت العبادی با پیشنهاد مطرح شده از سوی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره حضور نظامیان آمریکایی در کنار نیروهای عراقی در عملیات علیه داعش در نینوا و نوار مرزی با سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، یک مسئول نزدیک به حیدر العبادی نخست وزیر عراق از مخالفت وی با پیشنهاد آمریکا درباره مشارکت نظامیان آمریکایی در جنگ علیه داعش در استان نینوا و الانبار خبر داد.

این مسئول که نامش را ذکر نکرد افزود: مارتن دمپسی رئیس ستاد ارتش آمریکا در دیدار روز گذشته با العبادی پیشنهاد مشارکت نیروهای آمریکایی در نبردهای استان نینوا و نوار مرزی با سوریه علیه داعش را مطرح کرد که العبادی با این پیشنهادمخالفت کرد و به اطلاع دمپسی رساند که نیازی به حضور نظامیان خارجی در عراق نیست، زیرا نیروهای امنیتی، مردمی و عشایری عراق دستاوردهای موفقی داشته اند.

به گفته این مسئول، العبادی به اطلاع دمپسی رساند که نیاز کنونی عراق تسریع در تجهیز سلاح و اجرایی کردن قراردادهای نظامی امضا شده با آمریکا در این زمینه و فراهم آوردن پوشش لازم هوایی برای حرکت به سوی مراکز داعش است.

کد N582414

وبگردی