آفتاب

استاندار: امتیازات استان مرکزی برای سرمایه‌گذاران تبیین شود

استاندار: امتیازات استان مرکزی برای سرمایه‌گذاران تبیین شود

استاندار مرکزی به منظور رشد سرمایه‌گذاری در استان، بر لزوم تبیین مزایای استان برای سرمایه‌گذاران تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه مرکزی، محمدحسین مقمیی ‌در جلسه بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری خارجی در شهر صنعتی کاوه که با حضور خزاعی معاون وزیر اقتصاد و دارایی در ساوه برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری الزاماتی دارد که با عملیاتی شدن آنها می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری موفق بوده است.

وی فراهم بودن شرایط اقتصادی و سیاسی را یکی از الزامات اصلی در انجام و موفقیت سرمایه‌گذاری دانست و گفت: در شرایط خاصی به سر می‌بریم که البته باید در این شرایط سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: وجود امکانات لازم، تکمیل زیرساخت‌ها و ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری در استان مرکزی، کار و پیشرفت را ساده‌تر کرده و تمایل برای حضور سرمایه‌گذاران را نیز افزایش داده است.

وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران در ساوه و زرندیه گفت: به دلیل وجود برخی پتانسیل‌ها و ویژگی‌های منجصربه فرد در این شهرستان‌ها، همچنین برخورداری از منطقه ویژه اقتصادی بستر لازم برای سرمایه‌گذاری در ساوه و زرندیه فراهم شده است.

مقیمی با اشاره به فعال بودن 450 واحد صنعتی در ساوه تصریح کرد: 70 درصد این واحدهای تولیدی هم‌اکنون در شرایط خاص و سخت کار می‌کنند.

وی به وجود برخی مشکلات برای سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: برخی از مشکلات در سطح استان قابل برطرف شدن هستند اما، رفع مشکلات بسیاری از آنها نیازمند حمایت ملی است. براین اساس، صاحبان صنایع می‌توانند مشکلات را به استان منتقل کنند تا در سطح ملی برطرف شوند.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه نباید در خصوص مجموعه استان مباحث منفی طرح شود، گفت: این تعاریف منفی منجر به عدم حضور سرمایه‌گذاران می‌شود. باید نکات مثبت و امتیازات استان در جهت افزایش تمایل و حضور سرمایه‌گذاران تبیین شود.

مقیمی همچنین به برگزاری نشست‌های گوناگون در استان با حضور مسئولان کشوری و استانی اشاره کرد و گفت: این نشست‌ها گام مؤثری در جهت خروج صنایع از رکورد و رونق گرفتن فعالیت آنها خواهد بود. کمک به تولید، ساماندهی شرکت‌ها و افزایش بهره‌وری گامی مؤثر در جهت توسعه صنعتی و اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، جرج کاتالین مدیرعامل شرکت هنکل پاک‌وش نیز در جریان بازدید معاون وزیر از این شرکت گفت: این شرکت در سال 1354 تاسیس شده و همواره در جهت توسعه حرکت کرده است.

وی تصریح کرد: این مجموعه به دنبال اهداف بلندپروازانه برای سال‌های پیش‌رو است و توانسته به افزایش درآمد تا سقف 20 میلیارد یورویی در سطح برسد و 50 درصد ارزش بازارهای نوظهور را از آن خود کند.

کاتالین افزود: با سرمایه‌گذاری چهار میلیون یورویی توانسته‌ایم ظرفیت تولید را به 200 هزار تن برسانیم.

‌انتهای پیام

کد N582378

وبگردی