آفتاب
مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات:

كارهای فرهنگی دشمنان نیازمند پاسخ فرهنگی است

كارهای فرهنگی دشمنان نیازمند پاسخ فرهنگی است

موقعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منحصر به فرد است و در این میان بحث امنیت فرهنگی ضرورت مورد تاکید است./ یکی از شاخص های دنیای امروز بحث انفجار اطلاعات است و هنرمندان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه باید روزبه روز تلاش خود را در تولید و بازتولید فرهنگی مضاعف کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات گفت: زمانی تجهیزات و بودجه نظامی در دنیای قدرت و سیاست حرف اول را می زد، اما امروز قدرت نرم حرف اول را در جهان می زند.

به گزارش ایلنا، وی شامگاه شنبه درجمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان زنجان، مسئله اصلی دنیای امروز را فرهنگ خواند و افزود: فرهنگ و هویت زیربنای قدرت نرم است.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات یادآور شد: در دنیای امروز قدرت دست کسانی است که جریان ساز هستند و در این جریانها اطلاعات و محتویات را ساری و جاری می کنند و منجر به ترویج اصول و فرهنگ خود می شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون فرهنگ ما در معرض تهاجم است، تاکید کرد: مشکل دنیای غرب با مسله هسته ای ایران بیش از آنکه به مسایل نظامی، سیاسی و اقتصادی برگردد زیر بنای فرهنگی دارد.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات با اشاره به اینکه امنیت با تعامل و همکاری دسته جمعی تامین خواهد شد، بر لزوم مشارکت و همراهی همه بخش های جامعه برای تحقق امنیت تاکید کرد و گفت: موقعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منحصر به فرد است و در این میان بحث امنیت فرهنگی ضرورت مورد تاکید است.

وی ادامه داد: برای اینکه سرافرازی کشور، دین و انقلاب اسلامی در دنیا تداوم داشته باشد باید دست به دست هم داد و با هجمه های فرهنگی دشمنان مقابله و آنها را خنثی کرد.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات تصریح کرد: موج فرهنگی و هویتی با اقدامات امنیتی و اطلاعاتی متوقف نمی شود و کارهای فرهنگی دشمنان نیازمند پاسخ فرهنگی است.

وی بابیان اینکه رسانه ها باید حسگرهای هوشمند دستگاههای اطلاعاتی باشند، گفت: اصحاب رسانه باید با روشهای فرهنگی و تولید و بازتولید فرهنگی در تامین امنیت جامعه نقش خود را ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات گفت: یکی از شاخص های دنیای امروز بحث انفجار اطلاعات است و هنرمندان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه باید روزبه روز تلاش خود را در تولید و بازتولید فرهنگی مضاعف کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات خاطرنشان کرد: با اینکه در خصوص تغییرات ظاهری در جامعه و حضور فرهنگ و هویت بیگانه احساس نگرانی هست و زنگ هشداری برای متولیان فرهنگی است اما در محتوا پایه های ایمان و دین در جامعه ما استوار است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت فرهنگی به تنهایی توسط وزارت اطلاعات تامین نخواهد شد، ادامه داد: امنیت فرهنگی توسط اصحاب فرهنگ و متولیان فرهنگی تامین خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه در مراقبت و حساسیت مسئولین و متولیان فرهنگی نسبت به رخنه های فرهنگی دشمنان دارند و معتقد هستند ایمان مردم مهمترین سد در مقابل تهاجمات بیگانگان و دشمنان نظام و کشور است.

وی تعریف و تبیین سیزده شاخص توسط رهبر معظم انقلاب را به عنوان عامل اقتدار فرهنگی مورد تحلیل قرار داد و گفت: ایمان روشن بینانه و استوار از مهمترین شاخصه های اقتدار فرهنگی تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب است.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات گفت: تمامی اقدامات در تولیدات و رفتارهای فرهنگی که خللی در ایمان و اعتقادات مردم وارد کند این عمل در راستای اهداف دشمنان است.

وی یادآورشد: بین کسی که رفتارش آگاهانه یا ناآگاهانه و یا مخلوطی از این دو بوده است یا فریب خورده و یا ابزار ناچارانه دشمن شده همه را به دید دشمن نگاه نمی کنیم و در مقابله با رخنه ها روش ها و شیوهای مختلفی را در پیش خواهیم گرفت.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات افزود: در برخورد با معضلات و مشکلات فرهنگی که یکی از آنها رخنه فرهنگی است در معدود مواردی نیاز به اقدامات بزرگ خواهد بود.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است،افزود: توسعه فعالیت های فرهنگی نباید مختص یک سال خاص باشد و شاه کلید گسترش کار فرهنگی به دست متولیان فرهنگی است و باید با فرایندها و محصولات مختلف مبلغ ایمان مردم، فرهنگ ایرانی و اسلامی و شیعی بود.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات نقد وضعیت فرهنگی را ازمهمترین تاکیدات رهبرمعظم انقلاب عنوان کرد و افزود: این نقد باید توسط مراجع فرهنگی علما، اساتید، روشنفکران انقلابی، هنرمندان متعهد انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر نقدی اتفاق می افتد باید به اصلاح امور منجر شود و نقد نباید تنش آفرین و مخرب بوده و بهانه به دست بیگانگان و غیرخودی ها بدهد و عناصر خوش نیت را از میدان بیرون ببرد.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات ادامه داد: وظیفه دستگاه اطلاعاتی شناسایی وجود جریانهای پنهان، خاموش و بطئی و ناشناس است ولی پر کردن و رفع سایر رخنه های فرهنگی وظیفه دستگاههای فرهنگی است.

وی افزود: رسانه ها مهمترین ابزار قدرت در دنیای امروز هستند و به جای حرکت در مسیر مطلوب دشمنان باید افشاگر رفتار مخرب رسانه های بیگانه شوند و وظیفه خود را در جامعه به درستی ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات بابیان اینکه رسانه ها می توانند امنیت و آرامش را در جامعه مخدوش و یا مستقر کند، افزود: در مواردی رسانه های خودی گرفتار فضاسازی رسانه های بیگانه می شوند.

وی با بیان اینکه اصحاب فرهنگ نقش اصلی خود را در کارزار فرهنگی ایفا کنند، گفت: از اطلاع رسانی درست، هوشمندانه و امید و امنیت آفرین حمایت می کنیم.

کد N582331

وبگردی