آفتاب

آخرین مهلت ارسال مقاله به همایش ملی «خانواده و تربیت جنسی»

آخرین مهلت ارسال مقاله به همایش ملی «خانواده و تربیت جنسی»

همایش ملی «خانواده و تربیت جنسی»، 16 اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر صادق‌زاده طباطبایی، دبیر همایش، با اعلام این خبر افزود: این همایش به همت دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در دنیای امروز موضوع تربیت جنسی از دغدغه‌های اصلی و مهم خانواده‌هاست. آنچه در این زمینه ضرورت دارد این است که والدین نسبت به تربیت جنسی فرزندان خود توجه ویژه‌ای داشته باشند و راهکارهای مناسب را در این مسیر به کار گیرند که لازمه این امر داشتن اطلاعات علمی و تجربی در این خصوص است.

صادق‌زاده طباطبایی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: با عنایت به اینکه، همایش در ایام سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و در راستای سلسله همایش‌های اشراق اندیشه مطهر برگزار می‌شود، تبیین و تحلیل دیدگاه‌ها و اندیشه شهید مطهری در زمینه خانواده و تربیت جنسی از جمله اهداف محوری این همایش است.

وی، بررسی چالش‌ها و خلأهای نظری در حوزه خانواده و تربیت جنسی، تدوین الگوی جامع دینی در تربیت جنسی، ایجاد گفتمان ملی در زمینه ضرورتها و باسته‌های پژوهشی در تربیت جنسی، ایجاد زمینه مطالعات تطبیقی و تبیین تمایز و برتری آموزه‌های دینی نسبت به دیدگاه‌های غیردینی و تولید محصول، فناوری و مدل‌های عملیاتی در حوزه خانواده و تربیت جنسی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

دبیر این همایش علمی تصریح کرد: صاحبنظران، پژوهشگران و دانش‌پژوهان حوزه و دانشگاه می‌توانند مقالات و آثار پژوهشی خود را تا اول اسفند ماه امسال از طریق وب سایت همایش به نشانی http://motahar.um.ac.ir ارسال کنند.

انتهای پیام

کد N581889

وبگردی