آفتاب

پوتین: تحریم علیه روسیه به اقتصاد اوکراین آسیب می‌زند

پوتین: تحریم علیه روسیه به اقتصاد اوکراین آسیب می‌زند

رییس‌جمهوری روسیه با اشاره به تحریم‌های غرب علیه کشورش اعلام کرد که این تحریم‌ها بر وضعیت اقتصادی اوکراین نیز تاثیر خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپاتنیک، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب علیه بانک‌های روسی می‌تواند اقتصاد اوکراین را نیز با مشکل مواجه سازد.

پوتین در گفت‌وگوی خود با شبکه تلویزیونی ای آر دی آلمان خاطرنشان کرد:‌ بانک‌های روسی تاکنون 25 میلیارد دلار اعتبار به اقتصاد اوکراین اعطا کردند. چنانچه شرکای آمریکایی و اروپایی ما به دنبال کمک به اوکراین هستند چگونه می‌توانند بنیادهای اقتصادی ما را در دسترسی به بازارهای جهانی محدود کنند. آیا آن‌ها به دنبال ورشکست کردن بانک‌های ما هستند؟ در این صورت آن‌ها اوکراین را ورشکست خواهند کرد.

پوتین در ادامه مصاحبه خود این پرسش را مطرح کرد که آیا غرب به اقدامات خود در قبال روسیه می‌اندیشد یا اینکه به دلایل سیاسی اقدامی کورکورانه به عمل می‌آورد.

پوتین در مصاحبه خود از جامعه جهانی خواست از اتخاذ رویکردی یک جانبه در قبال بحران اوکراین بپرهیزد. رییس جمهور روسیه اعلام کرد: مهم‌ترین مساله این است که از نگاه‌های یک‌جانبه به موضوعات پرهیز کنیم.

وی تاکید کرد: مقام‌های دولت کی‌یف از نیروهای نظامی علیه حامیان جدایی‌طلب در جنوب شرق اوکراین استفاده کردند.

انتهای پیام

کد N581093

وبگردی