آفتاب

هشدار وزیر خارجه آلمان نسبت به افزایش موج یهودی ستیزی در اروپا

هشدار وزیر خارجه آلمان نسبت به افزایش موج یهودی ستیزی در اروپا

وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی در یک کنفرانس بین المللی در خصوص یهودی ستیزی گفت: مساله نفرت از یهودیان در اروپا و همین طور در آلمان رو به افزایش است که عامل آن بالا گرفتن خشونت‌ها در خاورمیانه بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان اظهار داشت: یهودیان آلمان اخیرا در این کشور مورد حمله و تهدید قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد که نباید حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه به عنوان توجیه رفتار یهودی ستیزانه مورد استفاده قرار گیرد.

اشتاینمایر در این کنفرانس که از سوی سازمان امنیت و همکاری اروپا سازماندهی شده بود گفت: بار دیگر یهودی ستیزی آشکار و بی‌رحمانه صورت زشت خود را نشان داده است.

به دنبال قدرت گرفتن احزاب راست افراطی در جریان انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه، سازمان امنیت همکاری اروپا اعلام کرد که همه گروه‌ها و مذاهب باید سطح هوشیاری و آگاهی خود از تحولات جهان را بالا ببرند.

در جریان کنفرانس بین‌المللی یهودی ستیزی در شهر برلین آلمان، سامانتا پاور، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز سخنرانی کرد.

وی تصریح کرد: حملات علیه یهودیان نه فقط تهدیدی علیه جامعه یهودی بلکه تهدیدی علیه پروژه کلی تکثرگرایی و لیبرالیست در اروپا است.

وی با ستایش موضع قاطعانه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و دیگر رهبران اروپا در خصوص این مساله گفت: چرا به نسبت کنفرانس 10 سال پیش سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره یهودی ستیزی، در این دوره کشورهای کمتری در این کنفرانس شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N580834

وبگردی